Sami pripremite fermentiranu hranu bez mliječnih proizvoda

Čini se da svaki dan dolaze nova znanstvena otkrića koja pokazuju vezu između bakterija u našim crijevima i zdravlja cijelog tijela.

Najbolji način da poboljšate svoje crijevne bakterije je konzumiranje fermentirane ili ukiseljene hrane, bogate hranjivim tvarima i probioticima. U svojoj kuharici Fermentirano  autorica Maja Kefeček donosi recepte za pripremu fermentirane hrane bez mliječnih proizvoda.

Knjiga recepata bit će objavljena sljedeći tjedan, a Maja je ekipi emisije Doboro jutro, Hrvatska unaprijed otkrila neke od njih. Fermentirana hrana obnavlja crijevnu floru, sadržava zdrave probiotike i odlična je za probavu. 

Kratko kiseljeno povrće 
 
    mrkva
    bijeli i crveni kupus
    malo soli

Povrće usitnite, te mu pomalo dadajte sol. Sve zajdno dobro promiješate, pomalo stiskajući povrće. U dobro istisnuto povrće možete dodati bosiljak ili bilo koji drugi začin po želji. Salatu tada stavite u prešu ili običnu posudu na koju ćete staviti teret. Cilj je da se što bolje iscijedi voda iz povrća. Pustite da tako odstoji pola sata i dobit ćete ne kiselu, već fermentiranu, slankastu salatu. 

Vodeni kefir

Osim što ubrzava probavu, pomaže i kod problema sa žuči, žgaravicom. Mnogobrojne su njegove dobrobiti.

     1 l vode
     3-4 žlice tibikus gljivica (kefir kristalići)
     malo šećera (smeđi)
     začini po želji, Maja se odlučila za limun i đumbir

U vodu stavite kristaliće kefira, u to dodajte narezani đumbir, ploške limuna i na kraju malo šećera. Sve dobro promiješajte drvenom kuhačom. Nakon toga kefir poklopite i pustite da na sobnoj temperaturi odstoji dva dana. Gotov kefir procijedite u cjedilu koje nije metalno, i to je to. Napitak držite u hladnjaku, a možete ga piti svakodnevno.

Fermentirani tofu u miso pasti

 
   tofu
    miso pasta

Miso pastom dobro namežemo tofu i ostavimo ga tako do 48 sati. S tofu sira skinemo miso pastu i eto nam fermentiranog sira. Tofu sir je nuetralan, a nakon što je odstojao u miso pasti malo patamni i dobije slankasti oskus pa ga se može koristiti u sendvićima ili od takvog tofu možemo napraviti namaz. Miso pastu nemojte baciti, već je upotrijebite za juhu.

Miso juha je vrlo jednostavno napraviti. Skuhajte u vodi bilo koje povrće te na kraju dodajte miso pastu. Pasta je slana te će ona začiniti juhu za koju maja kaže da je jako ljekovita jer sadržva zdrave enzime i probiotike.

U slast!

Ocijeni članak