Pripremiti tofu sami

Naučite kako sami možete napraviti tofu. Učiteljica makrobiotičke prehrane, Vladimira Vlatka Frketić, provest će vas kroz postupak izrade. Tofu je visokovrijedna namirnica bogata proteinima, bjelančevinama, i ono što je važno napomenuti - kalcijem, a isto tako i esencijalnim aminokiselinama, ističe Vlatka.


Potrebno:
           
1 kg organske suhe soje
            2 + 2 l vode
            1 žlica Nigarija



Soju namočite u 2 l vode i ostavite preko noći. Kada soja upije vodu, slijedi druga faza - usitnjavanje u multipraktiku. Melje se tako da stavite jednu šalicu natopljene, ocijeđene soje i dvije šalice vode na najjaču brzinu. Smjesa je gotova kad je usitnjena na veličinu krupice. Kada završite usitnjavanje soje, slijedi odvajanje sojina mlijeka. U fazi odvajanja mlijeka potrebna vam je cjediljka i komad gaze. Smjesu koju ste samljeli u multipraktiku procijedite kroz gazu. Na kraju sve zajedno dobro stisnite da se iscijedi do kraja i da dobijete onaj gusti dio koji će dati poseban okus tofu siru.

Ono što vam je ostalo u gazi je okara. Možete je iskoristiti za izradu brašna, za pripremu popečaka s povrćem, ili za neki slatkiš. A za sljedeću fazu izrade tofua potrebna je Nigari, posebna vrsta soli. Ocijeđeno sojino mlijeko zagrijte dok ne provre, zatim prohladite na 80-85° C te dodajte veliku žlicu Nigarija. Zagrijevanjem tofu koagulira.

Grude tofua složite u unaprijed pripremljen kalup u koji ste stavili čistu gazu. Slažite ih u slojevima. Kad napunite kalup tofu poklopite utegom i ostavite tijekom noći da se ohladi, ocijedi i napravi sir. Tako dobivenu kocku tofu sira se stavite u hladnu vodu, i posolite te ga držite u frižideru 5 do 7 dana.

Nakon čuvanja u frižideru, tofu je spreman za daljnju obradu. Možete ga peći, pržiti, kuhati, raditi deserte i upotrijebiti za štošta. Iako postupak izrade dugo traje, vrijedno je iskustvo.
Za ukusan i zdrav doručak usitnite tofu te ga popržite s jajima i lukom. U slast!

Ocijeni članak