Vježbajte bez opterećenja kralježnice i zglobova

Kada je plesač i koreograf Christopher Harrison ozlijedio koljeno, počeo je razmišljati kako i dalje vježbati dok se ozljeda ne sanira. Gledajući viseće ležaljke došao je na ideju kako izvesti vježbu bez opterećenja kralježnice ili zglobova i tako je 1999. nastao prvi anti gravitacijski trening na svilenoj ležaljci koja je mogla podnijeti 450 kilograme težine. Sustav se razvijao godinama, potpuno je siguran i vrlo učinkovit. Kod nas ga je prva prenijela kineziologinja Adriana Dolančić.

Dobrobiti ovog načina vježbanja su povećanje fleksibilnosti tijela, opuštanje mišića, ali i jačanje trbušnih mišića te jačanje cijeloga tijela. Najveće postignuće je povećanje kinestetičke svijesti i ravnoteže. Položaj 'naglavačke' u kojem se oslobađa kralježnica, vježbe čini ugodnima i izvedivima jer ležaljka daje sigurnost i potporu tijelu. Kralježnica se tako 'preslaguje', naš krvožilni sustav se osvježava dotokom krvi u sve kapilare, a tako se i pomlađujemo baš zbog prokrvljenosti lica koje postaje sjajnije.


Ipak ne mogu svi vježbati ovaj trening. On se ne preporučuje u prva tri mjeseca trudnoće, osobama s glaukomom ili onima koji su nedavno operirali kralježnicu. Također se ne preporučuje osobama s bruhom, sindromom karpalnih kanala, epileptičarima i onima koji su preboljeli moždani udar. Cerebralna skolioza i jaki artritis su kontraindicirani za anti gravity fitness. Zanimljivo je da se ne preporučuje niti osobama koje su se podvrgle botoxu. No to je donekle razumljivo, jer riječ je o vježbanju za pomlađivanje zbog izvrsne prokrvljenosti i učinku koje ono ima na kralježnicu.







Ocijeni članak