Stanični trening za jačanje donjih ekstremiteta

Dvorana puna vrijednih vježbačica pokazuje kako ni vrućine niti nevrijeme ne mogu spriječiti ljude da dođu vježbati. Riječ je o staničnom treningu za jačanje donjih ekstremiteta. Jedan je to od funkcionalnih treninga, no kako objašnjava kineziolog Stjepan Ostroški, danas je to višeznačan pojam i svaki je trening, zapravo, funkcionalan.



Ekonomistica Mirjana Glavaš aktivno se bavila biciklizmom i pomalo zazirala od ovakvih treninga. No njezino se mišljenje promijenilo otkako vježba u ovoj grupi. Zadovoljnija sam, osjećam se bolje, ujutro lakše ustajem iz kreveta, nisam umorna, moj posao se svodi na to da cijeli dan sjedim za računalom ili u autu,  priznaje.

Trening se sastoji od brižljivo poredanih vježbi koje u broju i ponavljanju imaju pravi smisao, a u treningu se koriste prirodne ljudske kretnje. One se proučavaju, oblikuju i postaju vježba koju je lako ponoviti. Mogu se dodati rekviziti kako bi se pojačao učinak vježbe. Baš to posebno cijeni Amalia Liović koja se bavila ritmičkom gimnastikom i karateom. Majka je troje djece i zbog zahtjevnog posla bila je presretna kada je dobila mogućnost vježbati upravo na ovaj način. Za vježbe se uvijek nađe vremena, vježba je nešto što radite samo za sebe, odvajate vrijeme samo za sebe, otkidate se od obitelji, od djece, a opet ste im poslije bolji,  kaže Amalia koja se počela i zdravije hraniti . Ta je promjena došla spontano.

Trening i redovito vježbanje pomažu u stjecanju zdravih navika. Ništa se ne mijenja preko noći, objašnjava Stjepan, potrebna je prilagodba i naravno, dobra volja. Nada Muselin, koja je trenutačno između dva posla, to najbolje razumije i kaže da se lakše osjeća u svom tijelu, ne osjećam se više tako tromo, puno lakše i svježije i imam manje bolova u kralježnici.

Sustav staničnog vježbanja podsjeća nas na dječje igre s rekvizitima. I to je točno, objašnjava Stjepan. Sve što smo kao djeca radili, pokrete i igre, zaboravljamo. Pokreti postaju nefunkcionalni i pojavi se bol. To onda ponovno učimo na treninzima. I ne smijemo zanemariti pozitivan psihološki utjecaj vježbanja. Trening je namijenjen svima. Vježbe i broj ponavljanja te zadaće po stanicama mogu se prilagoditi svakoj dobi. Svi imamo potrebu za kretanjem. Ipak kad biramo trening trebamo znati što je za nas najbolje. A Stjepan još dodaje. Zdravlje je na prvom mjestu, to je funkcija svakog treninga. Ukoliko ugrožavamo zdravlje ne radimo dobar trening, nismo na dobrom putu – prvo zdravlje! S vremenom će doći rezultati koje želite, da li promjene morfoloških karakteristika ili kondicijske sposobnosti to je vama po želji i volji.

I na kraju još nešto. Feričanci s okolnim mjestima imaju 2000 stanovnika.  Stanovnici ovog mirnog, lijepog mjesta neobično su vrijedni i aktivni. Uz pomoć ljudi poput Stjepana vježbaju, druže se, vesele. A i vi možete uhvatiti djelić te dobre vibracije u dijelu Stjepanovog uspješnog treninga:

Ocijeni članak