Promatranje performera i publike

U performansima Božene Končić Badurine često se skoro ništa ne izvodi i ne događa. Uglavnom je riječ samo o jednostavnom međusobnom promatranju performera i publike.

U performansu 'Connected' umjetnica je postavila četrdesetak statista da mirno stoje sklopljenih očiju. Posjetitelj se, ušavši sam među njih, našao pred pitanjem o etičnosti vlastita pogleda. Pozicija nadmoćnog pogleda nad nemoćnim i pasivnim drugim, mnogima od posjetitelja bila je vrlo nelagodna. No, dobitak je bio upravo u tome.

Božena Končić Badurina (1967., Zagreb) je vizualna umjetnica. Diplomirala je njemački i ruski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1995. te grafiku na grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 1996. godine.

Izlagala je na mnogim samostalnim i grupnim izložbama (Zagreb, Rijeka, Dubrovnik, Prag, Düsseldorf, New York, Nimes, Pariz, Ljubljana...). Dobitnica je nekoliko stipendija i nagrada. Njezina umjetnička praksa uključuje različite medije: performans, tekst, crtež, video i instalaciju.

Svoje 'site-specific' radove Božena Končić Badurina vidi kao mreže odnosa između posjetitelja, korisnika prostora te fizičkih, arhitektonskih i/ili povijesnih obilježja određenih prostora.

Priču o radu 'Connected' Božene Končić Badurine emitirali smo u ciklusu Jedno djelo, koji prikazujemo ponedjeljkom na HRT3, te na usluzi HRTi.

Ocijeni članak