Škola trčanja za početnike

Zdrave kosti, jaki mišići, dobro raspoloženje i smanjen stres – sve su to blagodati koje nam pruža trčanje, jedan od najisplativijih i najučinkovitijih sportova.

Kako bismo što bolje razumjeli trčanje kao sport i rekreaciju naša je ekipa otišla do Maksimira u posjet jednoj od – u Hrvatskoj sve popularnijih – takozvanih škola trčanja.

Treninzi u ovoj školi održavaju se tri puta tjedno, a njihov intenzitet ovisi o fizičkoj spremi polaznika. Polaznici trče u skupinama s drugim polaznicima sličnih kondicijskih sposobnosti.

Istezanja su važna prije trčanja jer se tako priprema muskulatura za određeni napor i smanjuje se rizik od ozljeda, kao i poslije trčanja. Ova vrsta rekreacije ima raznolike pozitivne utjecaje na zdravlje čovjeka, između ostalog, jača imunitet.

Potiče cirkulaciju, znamo da se danas ljudi jako malo kreću i većina bolesti od visokog šećera do kardiovaskularnih bolesti potječe od tog sjedilačkog načina života, kaže trener Dario Nemec.

Redoviti treninzi trčanja dugoročno poboljšavaju stabilnost kostiju. Istraživači na jednom američkom sveučilištu došli su do zaključka da 20-ak minuta trčanja – tri puta tjedno može utjecati na mineralnu gustoću kostiju. No, kako trening ne bi bio kontraproduktivan, važno je znati pravilno trčati.

Najveće greške su te da ljudi dotiču prvo petom podlogu i dolazi do bolova u donjem dijelu leđa dok s pravom tehnikom trčanja bude s punim stopalom i može se bolje amortizirati udarac, otkriva Nemec.

Ti udarci pri dodiru stopala s podlogom odgovorni su za većinu ozljeda koje zadobiju trkači. Ozljede su većinom vezane uz donje ekstremitete i donji dio leđa.

Trkači bi trebali obratiti pozornost i na vrstu podloge po kojoj trče. Asfalt je prekrut za početnike, za njih je preporučena zemljana podloga. Najvažnija oprema trkača su tenisice.

Jeste li znali da čovjek aktivira 200 mišića u jednom trkačem koraku? Upravo ova činjenica jedan je od razloga zašto je trčanje tako popularno. A zanimljivo je i da trčanje na otvorenome sagorijeva više kalorija od trčanja jednakom brzinom na traci u teretani, i to zbog otpora zraka.

Ocijeni članak

Prosječna ocjena: 4 Broj ocjena: 2