MUO: Uz izložbu o šezdesetima stručna predavanja o marketingu

Uz izložbu Šezdesete u Hrvatskoj - Mit i stvarnost do rujna će se, u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom, održati pet stručnih predavanja o samim začecima marketinga na ovim prostorima,  ali i njegovim novim 'trikovima', razvojem i primjenom na području kulture.

Suradnja Ekonomskog fakulteta i Muzeja za umjetnost i obrt ostvarena je s obzirom da je ondje 1961. ponuđen prvi kolegij s marketinškim sadržajem na diplomskoj razini te 1968. i na poslijediplomskoj razini. Krajem osamdesetih i osobito devedesetih godina profesionalno marketinško obrazovanje u Hrvatskoj se intenziviralo, a Sveučilišta su počela razvijati marketing kao zaseban i vrlo traženi smjer studija.

Ulaz na sva predavanja je slobodan, a vodit će ih ugledni profesori s Ekonomskog fakulteta.

Prvo predavanje održat će 17. svibnja Jozo Previšić, koji će dati sažeti i sustavni povijesni pregled prisutnosti i obilježja marketinga u akademskoj zajednici i u poslovnoj praksi u Hrvatskoj tijekom šezdesetih, iz perspektive potrošača, poduzeća, industrije i gospodarskog sustava. Također, ukazat će na doprinose istaknutih marketinških stručnjaka te autora znanstvene i stručne literature te dati osvrt na pojavu i razvoj institucija i asocijacija koje su doprinijele implementaciji i produbljivanju razumijevanja marketinga u specifičnom kontekstu tadašnjeg društvenog uređenja.

Đurđana Ozretić Došen će 12. lipnja govoriti o ulozi marketinga usluga (muzeja) u ekonomiji doživljaja, poput putovanja, posjeta muzejima, koncerata, različitih oblika zabave, učenja. Predavanje će biti posvećeno izazovima stvaranja doživljaja za korisnike, koji imaju rastuća očekivanja i traže u sve većoj mjeri atraktivnu i personaliziranu ponudu sadržaja brojnih usluga, pa tako i muzejskih.

Dva dana kasnije  održat će se radionica na temu crowdfunding kampanja, pod nazivom Inovativni pristupi financiranju svojih ideja, pod vodstvom Morane Fudurić, na kojoj će se predstaviti primjeri dobre prakse i dati korisne savjete i smjernice za uspješne crowdfunding kampanje.

Tanja Komarac će 5. srpnja imati predavanje na temu Mitovi i stvarnost: Kako tehnologija mijenja naš pogled na muzeje?, o tome kako su tehnologije poput virtualne stvarnosti doprinijele stvaranju interaktivnog iskustva posjetiteljima pružajući im jedinstveni i neponovljivi doživljaj muzeja kakav ranije nije bio moguć. Kako je najavljeno, pokušat će se razbiti određene mitove o korištenju tehnologije u muzejima koji su bili ukorijenjeni desetljećima te pokazati zašto su muzeji mjesto promišljanja o prošlosti, ali i mjesto stvaranja budućnosti.

Predavanja se nastavljaju u rujnu - Vatroslav Škare će 20. rujna govoriti o tome je li marketing umjetnost ili znanost, je li za uspješan marketing važnija kreativnost ili analitičnost, što je pitanje koje se postavlja od samog početka razvoja marketinga sredinom 20. stoljeća do danas.

Tjedan dana kasnije Sandra Horvat će se baviti temom Dobra stara vremena: nostalgija u marketingu, s obzirom da se nostalgija sve više koristi u marketingu, povezujući se s potrošačima na emocionalnoj razini, evocirajući drage uspomene, osjećaje sreće i sigurnosti.

U predavanju će se, kroz domaće i strane primjere, predstaviti mogućnosti primjene nostalgije u suvremenim marketinškim aktivnostima kao što su ponovno lansiranje ili isticanje proizvoda koji su bili uspješni u prošlosti (Borosane, Silk Milk) ili retro ambalaže (Domaćica), korištenjem poznatih ličnosti koje su najveću slavu imale u prošlosti (Marilyn Monroe za Citroen DS3, Brigitte Bardot za Lancel), ili razvojem promotivnih kampanja kojima se potrošače podsjeća na djetinstvo ("Sjeti se" za SOS dječje selo).

Ocijeni članak