Rektorova nagrada i priznanja za projekt "Oživi me"

Studenti Medicinskoga i Stomatološkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu primili su Rektorovu nagradu u kategoriji "Nagrada za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici" za volontiranje i sudjelovanje u projektu "Oživi me" u kojemu je do sada educirano više od tri i pol tisuće građana.

Riječ je o projektu koji već četiri godine aktivno provode Zaklada "Hrvatska kuća srca", Studentska udruga "StePP" i Gradski ured za zdravstvo Grada Zagreba.

Upravitelj Zaklade "Hrvatska kuća srca" akademik Davor Miličić istaknuo je da je iznenadna srčana smrt jedan od najčešćih uzroka smrti u svijetu i u Hrvatskoj, pa tako u Hrvatskoj svaki sat od iznenadnoga zastoja srca umre jedna osoba, što je 24 osobe dnevno ili oko devet tisuća ljudi godišnje, a čak 80 posto iznenadnih srčanih zastoja događa se izvan bolnice i najčešće kod kuće gdje svjedoci mogu biti članovi obitelji ili prijatelji. Kako je objasnio Miličić, iznenadni srčani zastoj je stanje u kojemu srce prestane pumpati krv pa tijelo ostaje bez opskrbe kisikom i hranjivim tvarima što uzrokuje smrt u roku od nekoliko minuta.

Spašavanje ljudskog života uslijed srčanog aresta znatno olakšava automatski vanjski defibrilator (AED), koji bez problema mogu koristiti i laici. AED-i su postavljeni na više javnih mjesta u Zagrebu, a na svečanosti je akademik Miličić darovao jedan takav defibrilator predsjedniku Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) akademiku Zvonku Kusiću.

Nagrađeni studenti promiču prave vrijednosti - pomaganje drugima, zajedništvo, požrtvovnost, daruju svoje slobodno vrijeme kako bi mogli pomoći drugina, a to su sve vrijednosti koje mi Hrvati volimo naglašavati, a koji put zaboravimo dati, za razliku od ovih mladih ljudi koji žive te prave vrijednosti, istaknuo je rektor zagrebačkoga Sveučilišta Damir Boras.

Studenti su na svečanosti i demonstrirali postupak oživljavanja, a student Filip Glavač je, u ime dobitnika Rektorove nagrade, izjavio kako su sudionici toga projekta sretni što je on prepoznat kao važan instrument građanske solidarnosti koji pridonosi akademskoj i široj zajednici.