Svjetloružičasta je najstarija boja na svijetu

Znanstvenici vjeruju da su otkrili najstariju boju na svijetu - i da je to svjetloružičasta. Istraživači su otkrili pigmente, koje je proizvela prastara mikroskopska cijanobakterija, nakon što su izvadili komade 1,1 milijardi godina starog morskog crnog škriljevca duboko ispod pijeska Sahare u Mauritaniji, prema istraživanju objavljenome u znanstvenom časopisu PNAS.

Znanstvenici su rekli da su pigmenti najstarija biološka boja te da je više od pola milijarde godina stariji od prijašnjih sličnih otkrića. Svjetloružičasti pigmenti molekularni su ostaci klorofila koje su proizveli fotosintetski organizmi nastanjeni u prastarom oceanu koji je odavno nestao, rekla je Nur Gueneli, znanstvenica s australskog nacionalnog sveučilišta (ANU) koja je pronašla molekulu tijekom istraživanja u sklopu doktorskog studija.

Istraživači su razbili stijene stare milijardu godina u prah i iz njih izvukli i analizirali molekule prastarih organizama. Ostaci su u rasponu od krvavocrvene do jarkoljubičaste u svojem koncentriranom obliku, a svjetloružičaste kad su razrijeđeni, rekli su znanstvenici. Precizne analize prastarih pigmenata potvrđuju da je sićušna cijanobakterija dominirala osnovom hranidbenog lanca u oceanima prije milijardu godina, što pomaže u objašnjenju zašto u to doba životinje nisu postojale, rekla je Guenell.