Vježbe za stopala

Od 10. godine života svodovi stopala počinju se spuštati, a nažalost poslije 40. svaka osoba ima degeneraciju sitnih živaca na vršcima prstiju koji su odgovorni za naše uspravno držanje, hod, za trčanje.

Pogrešna obuća stvara veliki pritisak na prste i cijelo stopalo, a posljedica su razna oštećenja kojih postajemo svjesni prekasno. Dolaskom lijepog vremena uskočimo u komotniju obuću, žene sa zadovoljstvom nalakiraju nokte i prepustimo se ugodi golog stopala. No ni to nije dobro jer nošenje popularnih japanki predugo izaziva također probleme sa stopalima.



I zato sam, kao i uvijek  u trenucima nedoumice, zbog dobrog savjeta posjetila PBS, centar sportske izvrsnosti gdje kineziologinja Ana Marija Jagodić Rukavina drži edukaciju baš o vježbama za stopala. Jednom u pet tjedana takve su radionice besplatne, a informacija o njima objavljuje se na društvenim mrežama PBS-a. Osim upoznavanja s anatomijom stopala, načinima hoda, obućom, najvažniji dio sata su vježbe. Jer, kako nam objašnjava Ana, ako samo tri minute na dan masiramo stopala naš će dan proći mnogo lakše. Vježbe su jednostavne i lako se primjenjuju, a dolaze različiti vježbači s različitim problemima. Sve se tegobe umanje kada se vježbe počnu primjenjivati.

Njezin je savjet jednostavan. Hodajte što više bosi a kada kupujete obuću neka bude komotna. To se odnosi i na obuću za vježbanje, a tamo gdje je to prikladno vježbajte bosi ili u čarapama.