Jurica Grosinger otkriva navike ljudi koji imaju prekrasnu kožu

Ovaj vam tjedan želim ukazati na navike ljudi koji imaju prekrasnu kožu. Žene, muškarci, mlađi ili stariji, nije bitno, sigurno poznajete bar jednu osobu koja ima prekrasnu kožu i kojoj potajno zavidite i to s punim pravom. Kod nekih ulogu igra genetsko nasljeđe, ali tek sporednu ulogu, a znamo koja se uloga kod dodjele filmskih nagrada pamti, ona glavna. Što je to glavna uloga u postizanju ili održavanju lijepe kože? Svakodnevna briga.

Sad zasigurno mislite kako taj pojam 'svakodnevna briga' podrazumijeva profesionalne kozmetičke tretmane i skupu preparativnu kozmetiku. Tko voli i može si to priuštiti neka izvoli, no to nije nužno jer čak i svo slobodno vrijeme i sav novac svijeta neće donijeti optimalne rezultate ukoliko se ne pridržavamo nekih vrlo jednostavnih savjeta koje dermatolozi savjetuju. Čak ne morate ni mijenjati svakodnevnu rutinu uljepšavanja i održavanja zdravlja kože, toliko je jednostavno da se čak i mi muški toga možemo pridržavati.

Nije bitno živite li u gradu, na selu, unutrašnjosti ili obali. Svaki, ali baš svaki dan, odnosno večer kada znate da više nećete izlaziti van dobro očistite lice od vanjskog zagađenja, prašine, zemlje, peludi, dakle od prljavštine, znoja i od šminke. Operite lice svakako dvaput, tj. prvo sa sapunom ili gelom/pjenom za lice i potom tonikom koji odgovaraju vašem tipu lica. Tonik je neizbježan korak koji sam prošli tjedan spominjao, a posebice živite li u mjestu s tvrdom vodom. Tko želi, može umjesto tonika pošpricati lice termalnom vodom u spreju ili nekim biljnim hidrolatom koji će visokim udjelom vitamina, minerala i drugih hranjivih elemenata nahraniti i umiriti kožu nakon iritacija i podariti joj dodatnu hidrataciju. Osobno si ponekad priuštim takav sprej jer mi lijepo smiri lice nakon brijanja i pripremi ga za after shave.

Zapamtite, odlazak na spavanje s neopranim licem često uzrokuje prištiće, neujednačenu boju tena, a dugoročno i više oštećenja kože i bora zbog slobodnih radikala koje nismo neutralizirali njegom.

Što se povremenog dubinskog čišćenja tiče, a pritom mislim na peelinge, apeliram na vas da se prema vlastitoj koži lica ili tijela ne ponašate kao prema podu. Čak ni parket nećete bjesomučno ribati i time ga oštetiti. Peelinge radite najviše dvaput tjedno, a i rjeđe, osim ako vam dermatolog drugačije ne savjetuje i svakako budite nježni jer svako crvenilo nakon peelinga je znak iritacije i oštećenja kože što se mora izbjeći. Peelnzi mogu biti vrlo korisni, ali i podjednako opasni za ljepotu i zdravlje kože ako se ne izvode pravilno.
Što se šminke tiče, koristite što kvalitetniju ili bar što prirodniju šminku provjerene kvalitete, a spužve i četke za šminkanje redovito mijenjajte i/ili perite da bi smanjili broj štetnih mikroorganizama. Četke za oko očiju perite blagim šamponom u tekućoj mlačnoj vodi i ostavite ih na zraku da se dobro osuše dvaput mjesečno, a ostale jednom mjesečno.

Zaštita od sunca je sljedeći korak za ljepotu. Postoje brojne vrste krema sa zaštitnim faktorom, a na vama je da isprobate nekoliko i pronađete onu koja vam najviše odgovara te da je svakodnevno koristite jer izlaganje suncu treba biti vrlo dozirano. Nemate li kremu pri ruci tada svakako koristite sunčane naočale, šešire, kape ili marame za zaštitu glave, očiju, lica i vrata, a ostatak tijela prekrijte dugim rukavima, suknjama ili hlačama. Pogledajte samo turiste iz Azije koji posjećuju našu zemlju, većinom se skrivaju od sunca, a kvaliteta njihove kože nam to dokazuje.

Hranite se zdravo. To slušamo svi non-stop i to je istina. Zdrava prehrana znači svakodnevno pijenje bar osam čaša vode (svaka šalica popijene kave znači dodatnu čašu vode), pokoju čašu biljnog čaja, zdrave masnoće poput maslinovog ulja i plavu ribu, ali i šaku povrća za ručak i večeru te veličinu šake voća za užinu svaki dan. Primjerice, brokula, cvjetača i drugo slično povrće nije skupo, lokalno je uzgojeno, ne mora nužno biti iz ekološkog uzgoja, a donosi divna nutritivna svojstva za zdravlje i ljepotu tijela.

Molim vas, izbjegavajte šećer i sol. Ne pijte dodatno zašećerena pića i ne dosoljavajte hranu, a tijekom kuhanja koristite običnu morsku sol i budite vrlo škrti dok je dodajete u lonac.

Vježbajte i budite u pokretu. Ne morate biti članom teretane ili ići na aerobik, ali stalno budite u pokretu. Vježbanje potiče cirkulaciju, što znači da će vaša koža imati ljepši izgled i boju zbog više hranjivih tvari koje će lakše dolaziti do nje. Tri sata vježbanja tjedno bi vam moglo donijeti kvalitetu kože kao da ste deset ili dvadeset godina mlađi. Nabavite spužvu za vježbanje i eventualno set bučica od kilu do dvije za početak i krenite.

Za kraj, snivajte slatke snove. Sedam do osam sati sna je idealno za odrasle. Osigurajte čvrst san spavajući u hladnijoj i tamnoj sobi. Zatreba li, stavite masku za spavanje i čiste čepiće za uši. Želite li spriječiti stvaranje bora na licu od jastuka, nabavite nešto skuplje svilene jastučnice koje će svojom glatkom površinom spriječiti stvaranje nabora i time dugoročno bora na vašem licu pa čak i održati ljepotu kose koju svila neće petljati ili lomiti.