Vježbe za šake

O funkciji nekog dijela tijela počinjemo razmišljati kada se ona poremeti ili, nažalost, potpuno nestane. Naše šake, prsti, ruke nešto su što jednostavno imamo i služe svojoj svrsi. Žene će često reći da imaju 10 ruku, muškarcima šake često služe za obračun, tajnicama fina motorika pomaže da brže i bolje tipkaju.

A kako ih održavamo? Mi žene nalakiramo nokte! Muškarci ih podrežu! Ne znamo da postoje neke posebne vježbe za šake, već mislimo da one vježbaju same, tako što ih svaki dan koristimo. No fizioterapeutkinja Jadranka Brozd pokazala nam je mnoge vježbe za šake koje bismo trebali raditi svakodnevno.



Nemojmo se zavaravati, već na početku. Da bi naše šake bile funkcionalne, cijelo naše tijelo mora biti dobro postavljeno. Probleme sa šakama uočit ćemo već u položaju ramena, ali naravno nećemo se pretjerano uzbuđivati sve dok ne osjetimo palčanu bol ili čujemo pucketanje kostiju. To ćemo pripisati 'starosti' i tek će nas neka dijagnoza uvjeriti da su naše šake zapravo već dugo nefunkcionalne.

Sve to možemo preduhitriti laganim vježbama koje nam je Jadranka predložila. Pa kada odlučite vježbati, znajte da nije problem samo ono malo sala na trbuhu ili bedrima već treba vježbati i šake da bi nam bilo bolje, a tijelo funkcionalnije.