Predstavljena poštanska marka izrađena u povodu HRT-ove obljetnice

U povodu obilježavanja 90. obljetnice postojanja Hrvatskoga radija (HRT - HR) i 60. obljetnice Hrvatske televizije (HRT - HTV) Hrvatska radiotelevizija pripremila je u suradnji s Hrvatskom poštom prigodnu komercijalnu poštansku marku. HRT-ova poštanska marka bit će izdana 26. travnja, a danas je predstavljena javnosti na prigodnome događanju u središnjemu poštanskome uredu Hrvatske pošte u Jurišićevoj ulici u Zagrebu.

Radio Zagreb počeo je s emitiranjem 15. svibnja 1926., u vrijeme kad je još  samo 10 europskih i ukupno 15 zemalja u svijetu imalo radijsku stanicu. Na 30. obljetnicu Radija Zagreb s emitiranjem je 1956. počela i Televizija Zagreb, koja je iste godine realizirala i prvi prijenos uživo.



Od samih početaka pa sve do danas Hrvatska je radiotelevizija, usprkos mnogim teškoćama s kojima se suočavala, bila i ostala utemeljitelj trendova i neupitni predvodnik među javnim medijskim servisima na jugoistoku Europe. Naša je povijest bogata mnogim važnim programskim i tehnološkim iskoracima te je rezultat predanoga rada tisuća i tisuća ljudi koji su stvarali naše radijske i televizijske sadržaje. Svima njima posvećena je ova marka sa željom da se i na taj način trajno zabilježi njihov doprinos razvoju hrvatskoga javnog medijskog servisa, istaknuo je vršitelj dužnosti glavnoga ravnatelja Hrvatske radiotelevizije Siniša Kovačić.

Kao javni medijski servis Hrvatska radiotelevizija svojim je radom i programskim sadržajima obvezna čuvati nacionalni identitet, jezik i kulturu, poticati razvoj civilnoga društva i demokracije, promicati toleranciju i poštovanje različitosti, podupirati poduzetništvo te poticati solidarnost i humanost. Te društveno važne zadaće svakodnevno ispunjava brojnim javnim medijskim sadržajima kojima obrazuje, informira i zabavlja svoje korisnike.



Motivi poštanske marke, čija naklada iznosi 100.000 primjeraka, radijska su spikerica i kamerman, a njezin su izgled osmislili grafički dizajneri Ivana Vučić i Tomislav-Jurica Kaćunić.

Drago nam je što je Hrvatska pošta izdavanjem ove prigodne poštanske marke dobila priliku pridružiti se obilježavanju velikih obljetnica Hrvatske radiotelevizije. Poštanske su marke i danas u vrijeme novih tehnologija vrijedne i cijenjene te smo sigurni da će i ova HRT-ova markica postati dio mnogih filatelističkih kolekcija te će se čuvati još dugi niz godina, izjavio je predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivica Kranjčić.



Na predstavljanju prigodne HRT-ove poštanske marke bila su i neka od dugogodišnjih, prepoznatljivih lica HRT-a, koja će se pronaći i na motivima HRT-ove poštanske marke: Željka Fattorini, Vesna Spinčić Prelog, Milka Babović, Saša Zalepugin, Oliver Mlakar, Đelo Hadžiselimović, Vladimir Fučijaš,  Lazo Goluža, Karla Brnobić, kći Helge Vlahović Brnobić, te Jadranka Stiperski, kći spikerice Radio Zagreba Nade Vince.

Puštanje u promet HRT-ove komercijalne poštanske marke tek je prva u nizu aktivnosti kojima će Hrvatska radiotelevizija narednih mjeseci obilježiti svoje dvije velike obljetnice. Tako će, među ostalim, na prigodnoj mrežnoj stranici obljetnica.hrt.hr početkom svibnja biti objavljeni vremeplov s bogatom povijesti HRT-a te novo izdanje Leksikona radija i televizije.

Tijekom svibnja nastavit će se i HRT-ova prigodna komunikacijska kampanja Priče svake generacije u sklopu koje je bogata povijest Hrvatske radiotelevizije prikazana preko najpoznatijih navoda, emisija i poznatih osoba. U nastavku te kampanje svoje će priče povezane s Hrvatskom radiotelevizijom imati priliku napisati i čitatelji, slušatelji i gledatelji Hrvatske radiotelevizije te poznati književnici, publicisti i novinari. Izbor najljepših priča bit će objavljen na HRT-ovoj prigodnoj mrežnoj stranici obljetnica.hrt.hr.

Poslušajte izjave Vesne Spinčić Prelog i Olivera Mlakara: