Prva hrvatska pruga

Davne 1860. Međimurjem je protutnjio prvi vlak. I to prvom dionicom željezničke pruge u cijeloj Hrvatskoj. Povezivala je mađarsku Nagykaniszu i Pragersko u Sloveniji te otvorila vrata prema Europi. Dugi niz godina bila je međimurska žila kucavica.

Sjećaju se Međimurci starih priča. U ono doba modernim vlakom lakše su putovali, prema tome i dolazili do posla u susjednim zemljama. Pruga je značila mnogo i stanovnicima Dunjkovca, mjesta koje se razvijalo na toj željezničkoj trasi. 1949. dobili su i svoju postaju. Mnogim obiteljima željeznička postaja osiguravala je kruh.

Danas je putnika i linija manje. No, u udruzi 'Međimurska gruda' odlučili su sačuvati uspomenu na ta slavna vremena. U povodu godišnjice otvorili su u Dunjkovcu povijesnu zbirku 'Štrekari'. To su ljudi koji su radili na izgradnji pruge i poslije na održavanju pruge. U zbirci je niz eksponata koje su oni koristili u ono vrijeme, objašnjava Franjo Soldat, predsjednik udruge 'Međimurska gruda'. To je tek prva faza jer zbirku žele i obogatiti. U drugoj fazi trebamo postaviti interpretacijske ploče i panoe koji će doći da se zbirka popuni. Treba i okoliš srediti. Zbirku ćemo kasnije nadopunjavati novim sadržajima.

Nedostaje još samo prava parna lokomotiva u stvarnoj veličini. No kao njezina zamjena poslužit će umjetničko djelo na zidu postaje koje je stvoreno rukom Danijela Drvenkara prema pravom predlošku. Danijelu je trebalo za to ukupno četrdeset sati. Vrijedilo je, jer će slika godinama podsjećati na vlakove koji su mnogima obilježili život.