Diana Haller - operna zvijezda zablistala na premijeri 'Julija Cezara'

Za nama je vrlo uspješna premijera Handelove opere 'Julije Cezar u Egiptu' u režiji Marina Blaževića i Olivera Frljića i pod sjajnim vodstvom izvrsnog, talentiranog, muzikalnog mladog finskog maestra kojeg su Riječani usvojili kao svojeg, Villea Matvejeffa.

Zvijezda večeri, zajedno s Anamarijom Knego, bila je proslavljena Riječanka Diana Haller u naslovnoj ulozi rimskog imperatora. Ono što me je privuklo ovoj režiji je dogovor da će se ova predstava i moj lik graditi kroz izvedbu. Posebno je intrigantna bila ta transformacija iz Diane Haller u sitz probi u Julija Cezara, u jedan takav povijesni lik, kaže Diana Haller.

Dodaje da su dvomjesečne probe prošle u dinamičnom tempu, da je u naslovnoj ulozi imala jako puno arija koje je trebala otpjevati i rad na operi je za nju bio vrlo zanimljiv. Pjevanje barokne glazbe je vrlo zahtjevan poduhvat, no Diana Haller je u svom dosadašnjem radu imala već nekoliko glavnih uloga baš u baroknim operama, pa joj to nije bila novina.

Tako je još tijekom studija pjevala Handelovog Rinalda, još jednu naslovnu i vrlo zahtjevnu ulogu pjevala je i na Londonskom Handel festivalu gdje svi znaju sve o baroknoj glazbi upravo stoga što je Engleska po tome vrlo poznata. Vrlo sam zadovoljna što je opera Julije Cezar došla u moj repertoar jer ona nosi svoje posebnosti, rekla je Haller.

Pisana je za kastrata Senezina koji je dugo radio s Handelom i on je bio konraalto kastrat, nije imao nikakve visine, penjao se do E2, a ja u jednoj ariji pjevam tercu iznad - C. Kastrati su u svoje vrijeme bili vrlo educirani, znali su više od dirigenata koji su tada lupali štapom o pod, pa je tako i Jean Batiste Lilly ozlijedio štapom nogu i od te ozljede u konačnici i preminuo, kaže između ostalog Diana Haller.