Slavni riječki brodovi: Znate li koji je zadnji jedrenjak u Rijeci?

Rijeka i brodovi - priča bez kraja. Brojni su slavni brodovi, svaki na svoj način, vezani uz Rijeku. Sjetimo se nekih: "Carpathia" je 1903. godine otvorila prekooceansku liniju Rijeka - New York, a nakon što je 1912. spasila brodolomce s Titanica u riječkoj luci priređen joj je veličanstven doček.
Jedan od brodova koji se često spominje je "Szent Istvan" koji je 1914. godine porinut u more u Rijeci kao najmoderniji ratni brod austrougarskog carstva. Potopljen je kraj Premude riječkim izumom - torpedom. Za Rijeku je vezana i "Etelka", prvi i jedini tanker istog tog austrougarskog carstva, koji je dovozio naftu u Petrolejsku luku za riječku rafineriju. O brodu "Galeb" koji je bio potopljen u riječkoj luci i koji čeka obnovu, također se puno priča, pogotovo nakon što je Rijeka izabrana za EPK 2020., te se nada novcu iz EU fondova kojim bi ga se obnovilo.
I prvi hrvatski parobrod "Hrvat" izgrađen je u Rijeci 1872. godine. Međutim, i nakon njega još uvijek su se, uz parobrode, gradili i riječki jedrenjaci, brodovi izuzetne kakvoće koji su se također dokazali kroz povijest. Jedan od njih, postao je pod imenom "Restaurador Rosas", zapovjednički brod argentinske ratne mornarice, a jedrenjakom "Splendido" kapetan Ivan Visin oplovio je između 1851. i 1859. Zemljinu kuglu. Zadnji jedrenjak duge plovidbe u Rijeci, piše Igor Žic u knjizi "Kratka povijest grada Rijeke", sagrađen je 1883. godine i zvao se "Capricorno" (u prijevodu "Jarac").