Razvili molekulu koja napada stanice melanoma

Francuski znanstvenici uspjeli su razviti molekulu koja je u stanju smanjiti sposobnost preživljavanja stanica melanoma, a da pritom ne naškodi zdravim stanicama, što pruža nadu oboljelima od ove vrste vrlo agresivnog raka kože.

Molekulu nazvanu HA15 razvila je grupa znanstvenika s francuskoga Instituta za zdravlje i medicinska istraživanja (Inserm) u Nici pod vodstvom Stephanea Rocchija. Melanom je iznimno agresivan oblik raka kože. Riječ je o zloćudnom tumoru stanica kože porijeklom iz melanocita, stanica koje se normalno nalaze u našoj koži i odgovorne su za sintezu melanina, pigmenta koji koži daje tamniju boju, podsjeća se u priopćenju Inserma.

Identifikacija novih molekula nezaobilazan je element u primjeni učinkovite bioterapije kod ove vrste raka, čija se raširenost u posljednjih deset godina udvostručila, stoji u priopćenju Inserma. U tom kontekstu francuski su znanstvenici otkrili novu obitelj molekula - 'tiazol benzensulfonamide (TZB)' koji imaju antikancerogena svojstva ocijenjena 'zanimljivima'.

Nakon brojnih pokušaja znanstvenici su uspjeli izmijeniti osnovnu strukturu TZB-a te stvoriti formulu čiji je 'glavni sastojak' nazvan HA15 značajan jer dovodi do smrti stanica melanoma. U pokusima provedenim na laboratorijskim miševima ova je grupa molekula bila vrlo učinkovita u smanjenju veličine tumora, a pritom nije štetila okolnom tkivu niti je utjecala na zdravstveno stanje glodavaca.

U istraživanju provedenom na tkivu pacijenata oboljelih od melanoma pokazalo se da su molekule bile vrlo aktivne u uništavanju stanica melanoma, osobito onih koji su bili osjetljivi ili nisu reagirali na ciljanu terapiju, kažu francuski znanstvenici. Čini se i da je HA15 učinkovit i kada su posrijedi stanice drugih tumora, poput raka dojke, debelog crijeva, prostate, gušterače i kronične mijeloične leukemije. Rezultati istraživanja objavljeni su u stručnom američkom časopisu Cancer Cell.