Na Grenlandu pronađeni fosili stari 3,7 milijardi godina

Najstariji fosilizirani dokaz života na Zemlji pronađen je u stijenama na Grenlandu starim 3,7 milijardi godina, iz vremena kad je Zemlja nalikovala Marsu.

Stručnjaci su na stijenama u Isui na jugozapadu Grenlanda otkrili malene grumene, između jednog i centrimetra visine, za koje tvrde da su fosilizirane skupine miroba nalik onima pronađenim u moru od Bermuda do Australije.

Ako se potvrdi da se radi o stromatolitima, fosiliziranim zajednicama bakterija, a ne nekoj čudnoj prirodnoj formaciji, ti će fosili po starosti nadmašiti dosad najstariji dokaz života na Zemlji, fosile iz Australije, za 220 milijuna godina. Zemlja je stvorena prije 4,6 milijardi godina i ova zajednica naznačuje da se živor razvio relativno brzo nakon što je prije 4 milijarde godina završila kiša asteroida.

U vrijeme kad su stromatoliti počeli rasti, Zemlja je vjerojatno nalikovala Marsu, a te paralele mogle bi biti novi poticaj istraživanju je li Marsu nekad bilo života, kažu znanstvenici.

Otkriće na Grenlandu omogućilo povlačenje snijega i leda, što je otkrilo dugo skrivene stijene. Tamošnja regionalna vlada nada se da će globalno zatopljenje imati bar neke pozitivne efekte, poput otkrivanja više minerala.