Siesta dobra za zdravlje ako nije dulja od sat vremena?

Otprije je poznato da je poslijepodnevni odmor koristan i dobar za zdravlje, ali po rezultatima istraživanja četvorice japanskih znanstvenika ne bi smio trajati dulje od sat vremena jer su u tom slučaju pojedinci podložniji razvoju dijabetesa. No, ove su podatke neovisni stručnjaci dočekali s rezervom.

Osobe čija siesta traje dulje od 60 minuta dnevno 'podložnije su riziku od obolijevanja od dijabetesa tipa 2' u odnosu na one koji ne pribjegavaju poslijepodnevnom odmoru, ustanovili su znanstvenici s tokijskog sveučilišta, ne iznijevši uzročno-posljedičnu vezu. Dodatan rizik procijenili su na 45 posto, a rezultate istraživanja predstavili su na kongresu Europske udruge za istraživanje dijabetesa (EASD) u Njemačkoj.

Dijabetes tipa 2, koji predstavlja 90 posto svih slučajeva dijabetesa, nemogućnost je organizma da regulira razinu šećera u krvi. Ako se ne liječi, hiperglikemija ili povećana razina šećera u krvi može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih komplikacija, poput dijabetičke kome. Gledajući dugoročno, učestala hiperglikemija, čak i ako nije ozbiljna, može izazvati probleme koji utječu na oči, bubrege, živce i srce.

Japanski znanstvenici tvrde da osobe čiji poslijepodnevni odmor traje manje od 40 minuta nisu podložne pojavi dijabetesa. Rezultate studije temelje na dvadesetjednom ranije provedenom istraživanju. U njima je ukupno sudjelovalo više od 300.000 osoba, a zanimljivo je da znanstvenici nisu pronašli vezu između poslijepodnevnog odmora i pretilosti kao posljedice.

U priopćenju EASD-a stoji da 'studija ne predstavlja stopostotan dokaz da siesta tijekom dana utječe na razvoj dijabetesa, već samo ukazuje na to da postoji povezanost između dvaju pojmova koju treba detaljno proučiti u predstojećim studijama.'