Vježbajte s trakama

TRX, vježbe s trakama, izumio je i osmislio mornarički specijalac Randy Hetrick. To je najjednostavniji rekvizit koji možete nositi sa sobom i koji vam omogućava mnogobrojne kombinacije vježbi.

Nije čudo, dakle, da je sve popularniji i da se tečajevi brzo pune. Riječ je o novijem pristupu treningu u kojem sve mišićne skupine na tijelu rade kao cjelina. Za razliku od izolacijskih sprava, TRX ne dozvoljava da se izolira jedan dio tijela. Treba puno više mišića angažirati da bi se uopće mogli izvesti pojedini pokreti. A ako angažirate više mišića, da bi se iskontrolirao jedan pokret smanjuje se mogućnost traume, isto tako kroz cijeli trening rade se stabilizacijske vježbe kompletnog tijela, naročito trupa, ističe Antonija Kiš, instruktorica TRX-a.



Da biste sigurno vježbali s TRXom morate imati dobro osiguranu traku i iskusnog trenera. Trening se naziva i suspenzijskim jer je prilikom izvođenja vježbi uvijek jedan dio tijela poduprt sidrenom točkom na rekvizitu, a suprotni kraj dodiruje tlo. To nam istodobno olakšava i otežava vježbu. Kratkoća postizanja željenoga cilja jedan od razloga zbog kojih je Rendy Hetrick i osmislio TRX. U trenucima kada morate postići i održati visoku tjelesnu sposobnost TRX vam pomaže da postignete maksimum. Vježbe se mogu izvoditi statično što je dobro zbog malog prostora, ali i u pokretu te kombinacijom. Možete ih izvoditi na vrijeme ili na broj ponavljanja i opet su jednako učinkovite. Osobe u boljem trenažnom stanju moći će ponoviti više puta neku vježbu no dobra je vijest da to nema veze s vašim godinama jer TRX je namijenjen svima i trening se razlikuje samo po stupnju, odnosno jeste li početnik ili napredni rekreativac.

Viseći trening, kako ga od milja zovu, vježba se isključivo svojom težinom a osim rekreativaca omiljen je i profesionalnim sportašima. Vježbanju na TRXu mogu se dodati i drugi rekviziti, može se koristiti u staničnom treningu ili kružnom, možete trake nositi sa sobom na put, zakačiti ih iznad vrata, na stablo ili na neku drugu stabilnu potporu. No budite oprezni. Bitno je kako traku vežemo i bitna je tehnika. Zato postoje licencirani instruktori. Mi smo tu da pomognemo ljudima da im se nešto ne dogodi, upozorava Antonija.

Poslušajte dakle trenere. Antonija u kratkom treningu objašnjava vježbanje s trakama. Rezultati su brzi i vidljivi i zato ne oklijevajte nego vježbajte s nama: