Hubble detektirao mlazove vodene pare na Jupiterovu mjesecu

Američki astronomi objavili su kako su s pomoću svemirskog teleskopa Hubblea detektirali mlazove vodene pare na Jupiterovu mjesecu Europi. To bi otkriće moglo pomoći u potrazi za mogućim životom u toplom, slanom oceanu koji se skriva ispod ledenog pokrova jednog od četiri velika Jupiterova prirodna satelita, prenose agencije. Mlazovi vodene pare koje je detektirao Hubble dosežu visinu i od 200 kilometara iznad površine Europe, objavila je NASA.

Jupiterov mjesec Europa, koji se smatra najozbiljnijim kandidatom u Sunčevu sustavu za otkriće izvanzemaljskog života, ima golem globalni ocean koji sadržava dvostruko više vode od svih zemaljskih mora i oceana. Europin ocean ispod je iznimno hladne i tvrde ledene kore nepoznate debljine.

Premda bi bušenje kore i ispitivanje oceana u potrazi za životom moglo biti vrlo težak zadatak, testiranje vode iz Europinih gejzira mogao bi biti relativno jednostavan projekt. "Ako mlazovi vodene pare stvarno postoje, oni nam potencijalno omogućuju jednostavniji pristup oceanu... bez potrebe da se buši kroz kilometre leda", rekao je William Sparks iz Znanstvenog instituta za svemirski teleskop u Greenbeltu, prenosi Reuters.

Europa ima oko 3100 km u promjeru, što znači da je malo manja od našeg Mjeseca. Od četiri velika Jupiterova mjeseca, Europa je druga najbliža najvećem planetu Sunčeva sustava. Teleskop je detektirao mlazeve vodene pare tri puta 2014. godine u području oko južnog pola Europe.