Punokrvne španjolske komedije u kinu Tuškanac

Filmom "Na sporednom kolosijeku" Alvara Fernandeza Armera danas u zagrebačkom kinu Tuškanac počinje ciklus koji donosi pet "punokrvnih španjolskih komedija, izbor kojih je zanimljiv zbog zavidna dometa, a možda i više zbog velike tematske, pa i stilske različitosti odabranih filmova".

Iako su redatelji svih ovih filmova muškarci u svima ipak dominiraju žene što je rezultiralo mnogim sjajnim ženskim ulogama, ističe se u najavi ciklusa.

Već prvi ovotjedni film, "Na sporednom kolosijeku" svojim prikazom ljubavnih teškoća nekoliko članova iste obitelji podsjeća zašto je španjolska komedija odavno postala popularna diljem svijeta. Prikazuje priče nekoliko članova iste obitelji - starijeg, tek razvedenog brata s mnogo mlađom ljubavnicom, sestre s opsesivnom željom da se uda te mlađim nezrelim bratom koji je, iako oženjen i ima dijete, opsjednut pornografijom i nikako ne uspijeva postati pisac ili novinar.

Idući dan na programu je "Besramno", vizualno izuzetno atraktivan film na granici između drame, farse i komedije apsurda, koji je strukturiran 'altmanovski' i s velikim brojem protagonista prikazuje povezanost, ali i okrutno suparništvo glumaca u borbi za dobivanje uloge. Ta komedija donosi nekoliko ljubavnih priča iz glumačkog studija - humoristične epizode na nekoliko cjelina dijele glavnu radnju dok glumci uvježbavaju i izvode Shakespearova "Hamleta" ili "Romea i Juliju", Moliereova "Mizantropa", Zorrillinoga "Don Juana", a njihova se gluma isprepliće i sa 'stvarnim' događajima u filmu.

U ciklusu je i film "Torremolinos 73" Pabla Bergera, najpoznatijeg po višestruko nagrađivanoj nijemoj i najvećim dijelom crno-bijeloj verziji "Snjeguljice", koju će ovog tjedna publika imati priliku vidjeti kao dio programa "Propustili ste - pogledajte u Tuškancu". "Torremolinos 73", smješten u sedamdesete godine prošloga stoljeća, prati sretni bračni par koji očajnički želi dijete, no ostaju bez posla. Kada im se pruži prilika za snimanje "audiovizualnih edukativnih filmova o ljudskoj reprodukciji", nakon kratka dvoumljenja ipak pristaju biti protagonisti takvih filmskih uradaka.

U filmu "Mrtvima se žuri" Angela de la Cruza na komičan se način suprotstavljaju dva potpuno drugačija svijeta - vozačica kamiona službeno odlazi u galicijsko ribarsko selo, no nezgodnim stjecajem okolnosti zapne u malom provincijskom mjestu, kojemu je takva žena potpuno neshvatljiva.

Međunarodno najpoznatiji redatelji u ciklusu, Alex de la Iglesia zastupljen je s filmom "Ferpektni zločin" (u hrvatskim kinima se prikazvao pod naslovom 'Ševac i njegov pijevac'). U središtu je Rafael Gonzalez, egoistični hedonist, zavodnik i ambiciozni manipulator koji u želji da postane šef ubije svog suparnika.

U sklopu programa "Propustili ste - pogledajte u Tuškancu" isti tjedan na programu tog kina je još jedan predstavnik španjolske kinematografije - film "Ma ma" Julia Medema, s Penelope Cruz u glavnoj ulozi.

Suvremeni španjolski film često odlikuju snažne strasti, erotičnost, dramatična napetost, pomak od realizma uz veliku inventivnost i dorađenost prosedea koji se najčešće odlikuje iznimnom vizualnom atraktivnošću, ustvrdio je u najavi ciklusa filmski teoretičar Tomislav Kurelec. Ovaj izbor filmova iz posljednjih petnaestak godina posebice je zanimljiv jer predstavlja komedije, žanr te kinematografije koji smo vjerojatno najmanje gledali, dodao je.