Od haljinica za barbike do pobjede na Fashion inkubatoru

Ana Marija Ricov modnu scenu počela je osvajati pobjedom na natjecanju za mlade dizajnere Fashion inkubator u Osijeku. Revijom na Fashion.hr-u u zagrebačkom tunelu Grič slavi 10 godina rada.

Mlada zagrebačka dizajnerica Ana Marija Ricov ništa oko stvaranja i prezentacije svojih kreacija ne prepušta slučaju, a revije su joj osobito važne. Revije su mi vjerojatno kao pjevačima koncerti. To je nešto što se priprema mjesecima i sam taj događaj i sama prezentacija kolekcije puno mi znači i napuni me, odnosno zaokruži cijelu priču oko kolekcije.

U modu se zaljubila kao djevojčica, a za sebe kaže da je zapravo švelja. Krenulo od najranijih dana uz moju omu uz koju sam heklala haljinice za lutkice, barbike i slično. Tako je ta ljubav rada s rukama, ostala prisutna i danas.  Ana Marija misli da dizajner mora biti uključen u cjelokupan proces izrade modela – od skice, odabira tkanine do šivanja. Ako želite biti dobar dizajner i prenijeti neku ideju koju ste imali, trebate biti uključeni u svaki aspekt proizvodnje i biti vrsni u tome da biste uopće mogli dobiti ono što ste zamislili.

Uglavnom se koristi prirodnim materijalima poput svile, viskoze i kuhane vune, a cijene njezinih komada kreću se od 700 do 1500 kuna. Za svoju klijentelu kaže da je šarolika. Vole me nositi sve žene koje vole slobodniji pristup modi i nekakvu pomaknutost u samoj odjeći.  U 10 godina rada imala je 20 velikih revija, a klijentice već dobro (pre)poznaju njezin stil. Moj prepoznatljivi rukopis je prisutan, ali ne slijedim ga nužno sa svakom temom. Uvijek iz kolekcije u kolekciju nešto mijenjam. To je vrlo nosiva odjeća, svakodnevna. A ovisi o temi - je li malo mračnija, avangardnija ili slično, ali uglavnom vrlo lako se kombinira i vrlo lako se nosi.

Ana Marija Ricov klijentice danas prima u showroomu u središtu Zagreba, no počeci su bili mnogo skromniji. Prvi prostor našla je u potkrovlju u svojoj sobi, nakon toga unajmila je manji lokal, a danas je radi u prostranom lokalu. Situacija na hrvatskoj modnoj sceni prati opće ekonomske trendove pa mladom dizajneru nije lako uspjeti do mjere da može dobro živjeti od svog posla. Ja dan danas ne mogu reći da sam postigla ono što sam imala zacrtano i što bih željela postići. No, ne treba se obeshrabrit na tom putu i treba zapravo biti ustrajan u cijeloj toj svojoj ideji i volji i ljubavi prema modi.