Čitate li knjigu prije nego krenete u kino?

Književna kritičarka Jagna Pogačnik redovito, utorkom, u emisiji Dobro jutro, Hrvatska preporučuje što čitati.

Današnja preporuka donosi napeti trilir kojeg možemo gledati i u kinima.

Paula Hawkins - Djevojka u vlaku

Napeti psihološki triler čiju filmsku verziju upravo gledamo u kinima (pa je i kod nas doživio svoje novo izdanje) dotiče univerzalne teme kao što su voajerizam, radoznalost, zanimanje za život drugih, zavist, želje...

Vrhunski triler prodajnim je brojkama u svijetu zasjenio čak i 'Da Vincijev kod' i roman 'Nestala'. Paula Hawkins petnaest je godina radila kao novinarka prije nego se okušala u pisanju fikcije. Rođena i odrasla u Zimbabveu, preselila u London i do danas živi tamo. 'Djevojka u vlaku' njezin je prvi krimić.

U njemu se poslužila skandinavskom formulom. Naime, kroz uzbudljivu priču o otkrivanju ubojice autorica ukazuje i na nešto drugo. S jedne je to strane priča o voajerizmu, a s druge o alkoholizmu kao posljedici društvenih očekivanja koja se danas nameću ženama. Autorica je ideju dobila dok je i sama putovala na posao vlakom iz predgrađa Londona. Vlak se toliko približavao prozorima stanova da si morao biti voajer barem nekoliko sekundi i upitati se događa li se iza tih normalnih, svakodnevnih scena nešto mračno?


 
Tri žene pričaju ovu uzbudljivu priču. Prva i najvažnija je Rachel. Njoj se raspada život; potonula je u alkoholizam, dobila otkaz, cimerici laže da svaki dan odlazi na posao, bivši muž sretan je u novom braku s tek rođenim djetetom.  Svakog jutra vlak se zaustavlja na stanici i Rachel ima priliku promatrati dvorišta kuća uz tračnice. Omiljena joj je kuća gdje živi naizgled savršen par, mladi ljudi koji imaju prekrasan dom, uredne i uspješne živote. Taj par kojeg u svojoj mašti naziva Jess i Jason podsjeća je na nju i njenog supruga - nekad davno. Nešto malo dalje je kuća koju Rachel nastoji ne gledati jer je tamo nekada živjela sa svojim bivšim suprugom, a sada s njime živi druga žena i njihovo dijete. No, ona ih ne pušta na miru, prati ih, naziva, šalje poruke... Druga pripovjedačica je Anna, žena koja sada živi s njezinim mužem, a treća Megan, žena koju promatra iz vlaka i o čijem sretnom životu mašta. Mlada i lijepa žena je zapravo nesretna i frustrirana, ali Rachel to ne primjećuje. Idealizira taj par i  kao da time traži utjehu u svojem neprežaljenom gubitku ljubavi.

Jednog jutra pogledala je u dvorište svog omiljenog para i ugledala nešto zbog čega će je preplaviti bijes jer je njena iluzija, da postoje idealni parovi, razbijena. Uskoro saznaje da je dan nakon što je svjedočila razočaravajućem prizoru u dvorištu kuće broj 15, Jess nestala. I da su prava imena para koje je ona nazivala Jess i Jason -  Megan i Scott. Rachel je uvjerena da je ono što je vidjela ključna informacija koja bi mogla pomoći u istrazi Meganinog nestanka i odluči se umiješati. Rachel je uvjerena kako Scott nije kriv za nestanak, no policija je skeptična prema svemu onom što im Rachel govori jer je alkoholičarka.

Autorica je odlično ispreplela tri odvojene priče, koje će se tek na samom kraju potpuno objasniti i povezati; izvana se život svake žene čini uobičajen, monoton, ali  svaka od njih nešto krije i svaka od njih mora platiti cijenu za to što skriva. Kroz priče triju mladih žena vidimo koliko su sve tri u potrazi za ljubavlju  i sigurnošću,  ali sve tri se osjećaju izdano i izigrano. Koliko zapravo znamo o našim partnerima i njihovim životima?

Rasplet je toliko neočekivan da je upravo on najzaslužniji za komplimente svjetske kritike: Alfred Hitchcock za novi naraštaj.


O filmu 'Djevojka u vlaku', također u Dobrom jutru, govorio je cijenjeni filmski kritičar Daniel Rafaelić. Film karkterizira kao nevjerojatno kavlitetni punokrvni triler. Film koji je snimljen s malim brojem glumaca, na malom broju lokacija, s relativno malim budžetom, ali izuzetno napet i vrlo složene dramaturgije.

Emily Blunt kao glavna glumica nosi film, a Rafaelić ističe da je odigrala izuzetnu rolu i neće se začuditi kada se za par mjeseci bude govorilo o njoj, filmu i Oscarima.