Stephen Petronio: 'Locomotor' je esej o Cunnighamu

Nakon gotovo dva desetljeća i nakon što je stekao svjetsku slavu u Zagreb se vratio jedan od najvažnijih predstavnika suvremenog plesa, koreograf Stephen Petronio. Jedan od najznačajnih predstavnika suvremenog plesa sa svojim kolektivom prvo je izveo rad Mercea Cunninghama na kojem je radio i Andy Warhol te zatim vlastiti rad koji u suvremeno plesni kontekst stavlja pitanje „što od Cunninghama možemo naučiti“.

Locomotor
, riječ koja označava kretanje u prostoru, nadahnula je Stephena Petronija na istoimenu, zanimljivu koreografiju izvedenu na sceni Travno u organizaciji Domina i festivala Queer.Vratiti se u prošlost, sjetiti se starih djela, a kreirati nešto novo, Petronio rješava tako da se plesači kreću unatrag, stvarajući tako novi koreografski zapis. 'Moji plesači mogu izvesti gotovo sve, ali kada sam im dao zadaću kretanja unatrag, bio je to izazov. No ponijeli su se kao olimpijski prvaci, kaže slavni umjetnik.

Petronio, koji je svoj rad posvetio jednom od najvećih koreografskih imena Merceu Cunnghamu, stvara brzo, kompleksno, apstraktno, tjelesno privlačno. Mnogo se toga na sceni događa istodobno i prisiljava vas da gledate koncentrirano. Logika i organizacija pokreta ne moraju biti razumljivi, ali moram u njih vjerovati. Ako brzo shvatim, dosadno mi je, i zato stvaram sliku koju možda ne možete razumjeti, ali je možete osjetiti, kaže Petronio.

Locomotor je, dodaje autor, esej o Cunnighamu. Za poznavatelje plesne umjetnosti to je dovoljno. Njegov utjecaj na Petronijev rad je velik. Plesni vokabular je vezan za balet no u svojem senzibilitetu to je suvremeni ples izazovan i nadahnjujući.