Dizajnerica dama iz visokog društva

Ovogodišnji Cro-a-porter otvorit će revija Lorete Gudelj mlade zagrebačke dizajnerice čije modele rado nose dame iz visokog društva. Čime ih je osvojila otkriva ekipa Dobrog jutra.

Argentina, beskraj pampe i gaučosi nit su vodilja kolekcije kojom Loreta Gudelja otvara ovosezonski Cro-a-porter. Ovo joj je treća kolekcija, a i prethodne dvije bile su inspirirane Latinskom Amerikom. Živjela sam duže vrijeme u Meksiku, a studirala sam tamo i Španjolskoj. Otuda mi zapravo motivacija za cijele kolekcije. Studirala sam povijest umjetnosti i hispanistiku, sad sam na doktoratu iz moderne i suvremene umjetnosti i nekako nastojim kroz svoje kolekcije provući moje formalno obrazovanje.

Loreta Gudelj kći je Grete Gudelj, dizajnerice čiji je salon u središtu Zagreba već desetljećima omiljeno mjesto za kupovinu damama iz diplomatskog i političkog miljea. Posljednje tri godine tamo se mogu naći i modeli Loretinog brenda Lore Bilo bi suludo reći da mama nije utjecala na mene… Ja sam odrastala u ateljeu. Utječe i mamin način rada, moja kolekcija bazira se na konstrukciji, a ne dekonstrukciji  i to nam je zajedničko.

Kreiranju odjeće Loreta pristupa vrlo studiozno, a njezine kolekcije uvijek imaju neku priču. Ako razrađujem Argentinu istražujem kakve su tradicionalne argentinske košulje, na koji način tamo nose hlače, kakve su gaučo hlače i onda ih uklapam u kolekciju na drugačiji način. Onaj tko možda malo bolje poznaje kulturu tih zemalja, možda će naći nekakva skrivena značenja u svakom pojedinom modelu. Naravno, ja ta značenja često dijelim putem društvenih mreža.

Pri odabiru materijala Loreta je, baš poput svoje majke, iznimno izbirljiva. Koristi samo najbolje, a sintetika ne dolazi u obzir. U središtu moje proizvodnje su limitirane serije ručno rađenih materijala, ručno rađenih modela koji se ne mogu ponoviti u većem broju primjeraka. Kad krećem s kolekcijom prvo krećem s materijalima, krećem s uzorkom i tkaljom Ivnom Matičeć razrađujem kako će taj materijal izgledati. Zatim zajedno biramo boje u odnosu na sezonu. Kako ja želim da materijal izgleda. Nakon produkcije samih materijala biramo štofove, svile, pliševe, odnosno sve što spajamo sa tim materijalima. Cijene takvih materijala kreću se od 400 kuna na više, a neki koštaju i 1000 kuna po metru. Jedna od razloga zašto koristim takve materijale je što mislim da se treba zalagati za očuvanje naše folklorne tradicije koja nažalost odumire. Sve ima manje ljudi koji se bave rukotvorinama. Kroz svoje kolekcije na neki način želim pokazati da se takvi motivi i ručno rađeni materijali mogu obraditi na jedan sasvim moderan i suvremen način. Da oni ne moraju biti dio narodne nošnje, već sukladno svjetskim tendencijama zadnjih godina mogu se jako dobro koristiti u suvremenoj modi.

Cijena materijala odražava se, naravno, i na cijenu Loretine odjeće, no klijentica joj ne manjka.