Do savršenog tijela može se i bez dopinga

Hrvatska je nedavno dobila svojeg prvog fitness modela koji je osvojio medalju u 'natural bodybuildingu' i fitnessu bez dopinga. Denis Rajčić prvo je slavio na Prvenstvu Balkana u Bosni i Hercegovini, a zatim pobijedio i na Europskom prvenstvu u Bratislavi.

Nekoliko serija s utezima... vježbe za tricepse... prsa.... Svoj dan jednostavno ne može zamisliti bez vježbanja. Denis Rajčić već je 20 godina predani bodybuilder, a marljivi trud i rad nedavno se isplatio. Na nedavno održanom Prvenstvu Balkana u bodybuildingu i fitnessu bez dopinga u BiH osvojio je zlatnu medalju. 'Fitness model' disciplina spaja sport i 'show'. Prvi izlaz je bio večernji - onako kako bi se čovjek sredio, moglo se i otplesati, pokazati kakav talent. Drugi izlazak je bio sportski izlazak - kratke hlače, nešto za vježbanje i tako. A treći izlazak je bio u kupaćim gaćicama, tu se onda vidi maksimalno tijelo i mogu se izvoditi poze,  objašnjava Denis.

Tu je pokazao ono na čemu je radio dugi niz godina. Cilj je na najbolji mogući način prezentirati svoje tijelo, svoj višegodišnji trud i rad te višemjesečne pripreme i posvećenost jednostavno cijelom sportu,  kaže. Nakon prvenstva Balkana, popeo se na najviše postolje i na Prvenstvu Europe u Bratislavi. Hrvatska u ovoj kategoriji do sada nije imala osvajača medalje.

Većina ljudi nažalost, ne vježba. U Hrvatskoj, koliko otprilike znamo, samo 4%ukupne populacije vježba. Onda od tih 4% još je manji postotak onih koji se odluče otići na natjecanje jer to stvarno zahtijeva poprilčnu disciplinu i priličan fokus.  Usredotočenost i ustrajnost glavni su faktori uspjeha u ovom sportu. Za natjecanje se pripremate 2, 3, 4 mjeseca i s po dva treninga dnevno, ali ako čovjek voli ono što radi, onda mu to nije teško. Svaki dan mu je iznova neka nova inspiracija i motivacija da da sve od sebe.  Denis ima 41 godinu, mlađima koji redovito vježbaju uvijek voli dati savjet, a onima koji se još nisu pokrenuli fizičku aktivnost toplo preporučuje. Osim sebe što nastojim motivirati, pokušavam to prenijeti i na druge ljude. Želim pokazati da mi apsolutno nismo stvoreni da se ne krećemo. Moramo vježbati, naravno ne svi natjecateljski, ali barem tri puta tjedno, pola sata, 40 minuta svatko može izdvojiti za vježbanje.  I ne tražiti razne izlike.

I ne treba očekivati brze rezultate. Prvo treba svladati tehnike vježbi, pa tek tada treba povećavati opterećenje. Da bismo vidjeli prve promjene, treba i do godine dana, kaže Denis, godinu dana predanog treninga i prehrane i vjerujem da stvarno možete izgledati bolje nego što ste uopće mogli zamisliti.  Pa tako poruka za kraj glasi: Samo budite uporni, vrijeme će i tako proći. Bitno je samo što ćemo napraviti s njim. Budite konstantni, pazite na prehranu, vježbajte tri puta tjedno, a tijelo i zdravlje će vam to višestruko vratiti jer znamo da bez zdravlja - nemamo ništa.