Najbolji projekti Studija dizajna

Nedavno su dodijeljene godišnje nagrade i priznanja studentima autorima najboljih projekata Studija dizajna. Ukupno su dodijeljene četiri nagrade i sedam priznanja najboljim studentskim projektima nastalih u akademskoj godini 2015./2016. u okviru kolegija Industrijski dizajn i Vizualne komunikacije.

Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu postoji vise od 25 godina, pokrenut je 1989. Na studiju postoje dva smjera – Vizualne komunikacije i Industrijski dizajn. Godišnje nagrade i priznanja Studija dizajna dodjeljuju se od 2012. autorima najboljih studentskih projekata sa preddiplomskog i diplomskog studija, smjerova Vizualne komunikacije i Industrijski dizajn. 2016. g. dodijeljeno je 4 nagrade i 7 priznanja.


U emisiji Dobro jutro, Hrvatska gostovali su nagrađeni studenti Luka Palestrina Mazić, Hana Tintor i Andrej Đukić. Luka je preddiplomac na 3. je godini Industrijskoga dizajna, dok su Andrej i Hana diplomci. Andrej također Industrijskog dizajna, a Hana na Dizajnu vizualnih komunikacija.

Luka Palestrina Mazić dobio je godišnju nagradu za svoj projekt Električni nož,  a u obrazloženju nagrade stoji: Dizajn električnog noža, iako rađen na samom početku edukacije u području industrijskog dizajna, predstavlja izuzetno uspješan rezultat izražen u originalnosti i inovativnosti rješenja. Opsežnom i kvalitetnom analizom, a potom otvorenim procesom eksperimentiranja, autor je postavio visoke kriterije uporabnih, tehničkih i estetskih zahtjeva koje je realizirao izuzetno kreativno. Inovativnim rješenjem najvažnijih funkcija uobličenih u skladnu formu, proizvodu daje prepoznatljiv karakter i smisao. Iako je zadatak bio redizajn određenog proizvoda može se reći da rješenje donosi novu razinu vrijednosti pa potiče razvoj nove, kvalitetnije generacije proizvoda ove namjene.

Andrej Đukić je godišnju nagradu dobio za projektiranje Integrirane transradijalne proteze šake. U obrazloženju piše: Dizajn proteze šake je na više razina izuzetan rad a rezultat je pristupa i procesa koji je autor dosljedno proveo. Jedna od razina je autorova osobna motiviranost koja proizlazi iz vlastitog iskustva, privremeno stvarnog a kasnije i simuliranog otežanog kretanja. Osobno iskustvo potaknulo je interes za opsežnijim informiranjem, pa potom i fokusiranim istraživanjem užeg područja interesa. Druga razina je kontinuirano eksperimentiranje u cilju provjere pretpostavki i zaključaka, na osnovu kojih promišljeno postavlja kriterije. Tu je i razina u kojoj je kreativnost postavljena iznad uobičajenog inženjerskog rješavanja sličnih problema. Rješenje je inovativno s novim vrijednostima kako u funkciji proteze, odnosu korisnika prema umjetnom, stranom tijelu, tako i u konceptu produkcije vezane uz primjenu suvremene tehnologije. Važno je istaći kako autor pored uvjerljivog vođenja projekta postavlja i dugoročniju strategiju osobnog bavljenja tom temom kao i potencijalni doprinos razvoju tog područja.
Uz to je dobio i godišnje priznanje za Flat-pack kerf stolicu. Dizajn stolca je inovativno rješenje predmeta koje s jedne strane odgovara na pitanja stvarnih potreba korisnika proizašlih iz aktualnih društvenih kretanja, a s druge propituje mogućnosti suvremene tehnologije u kontekstu ekoloških principa i održivog razvoja. Potaknut novom tržišnom strategijom tvrtke koju kontaktira u cilju boljeg razumijevanja razvoja proizvoda u realnom okruženju, autor se konceptualno nadograđuje i eksperimentima uspostavlja rješenje koje je u duhu najsuvremenijih sustava razvoja, produkcije i distribucije, na čemu gradi karakter i smisao projekta.

Hana Tintor godišnje priznanje zaslužila svojim diplomskim radom Drvo, slikovnica koja raste s djetetomDrvo – slikovnica koja raste s djetetom, utemeljen je na ideji o potrebi kvalitetnog kreativnog rješenja slikovnica za djecu predškolske dobi, s ciljem pozitivnog utjecaja na dječji rast i razvoj. Radi se o slojevitom rješenju koji uključuje vizualne, auditivne i taktilne komponente, kao sastavne dijelove djetetovog kvalitetnog emocionalnog, intelektualnog i socijalnog razvoja. Ova slikovnica pokušaj je da se drugačijim pristupom čitanju, pričanju i stvaralačkom izražavanju, potakne radoznalost, istraživanje, različitost i kritičko razmišljanje. Kao posebnost ovog projekta treba istaći cjeloviti autorski pristup koji uključuje oblikovanje didaktičkog sredstva, autorske ilustracije i autorski literarni sadržaj, stoji u obrazloženju.

Sve nagrađene radove možete vidjeti ovdje.