Hrana s previše proteina povećava rizik od zatajenja srca kod žena iznad 50

Hrana s previše proteina, osobito onih iz crvenog mesa, povećava rizik od zatajenja srca kod žena starijih od 50 godina. Pokazalo je to najnovije istraživanje čiji su rezultati predstavljeni na redovitom sastanku Američke udruge za bolesti srca.

Zatajenje srca je poremećaj kod kojeg srce gubi sposobnost djelotvornog pumpanja krvi, čime ne uspijeva zadovoljiti potrebe tijela.

Na redovnom sastanku Američke udruge za bolesti srca predstavljeni su rezultati opsežnog istraživanja o prehrambenim navikama 103.878 žena u dobi od 50 do 79 godina života, koje se provodilo između 1993. i 1998. Uz podatke koje su o prehrambenim navikama dale sudionice studije, pri čemu su možda bile subjektivne, znanstvenici su iznijeli i one izmjerene posebnim biomarkerima. Njima je evidentirana količina svakodnevno konzumiranih proteina.

Tijekom studije je ustanovljeno da je 1711 žena patilo od srčane insuficijencije. Otkriveno je da je njezina učestalost bila puno veća kod ispitanica koje su u organizam svakodnevno unosile najveću količinu proteina, osobito kod onih koje su konzumirale životinjske umjesto proteina biljnog porijekla. 

Voditelj studije, dr. Mohamad Firas Barbour s američkog Sveučilišta Brown kazao je kako misli da, unatoč tome što se smatra da proteini biljnog porijekla imaju zaštitnu funkciju, treba provesti dodatna istraživanja kako bi se i to sa sigurnošću potvrdilo.

Znanstvenici su ustanovili i da su rezultati istraživanja bili jednaki bez obzira na dob ispitanica, njihovo etničko porijeklo, razinu obrazovanja, kao i bez obzira na to jesu li patile od povišenoga krvnog tlaka, dijabetesa, koronarnih bolesti, anemije ili fibrilacije atrija - najčešće aritmije u općoj populaciji.

Američka udruga za bolesti srca savjetuje da se dio životinjskih proteina u prehrani zamijeni onima iz ribe i morskih plodova te grahoricama. Dvaput tjedno preporučuju konzumaciju ribe bogate omega-3 masnim kiselinama, poput lososa ili pastrve, uz puno povrća i voća, osobito orašastog, cjelovitih žitarica te mliječnih proizvoda s manje masnoća. U izboru mesa savjetuje se zamjena crvenog mesa mesom peradi te ograničenje konzumiranja alkohola i slatkiša.