'Istražujem svijet znanosti i inovacija' oduševio djecu

Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete iskoristiti da promijenite svijet rekao je Nelson Mandela. Što znamo o STEM zanimanjima i kako se danas potiču znanja učenicima da bi se usmjerili na mogućnosti koje nude karijere u STEM područjima pitanja su kojima se bavila i emisija Dobro jutro, Hrvatska.

Sugovornice u studiju bile su dr. sc. Vlatka Filipović Marijić i Daška Domljan iz Zaklade Znanje na djelu. Prošli tjedan je na Institutu 'Ruđer Bošković' predstavljen projekt 'Istražujem svijet znanosti' koji zajednički provode Zaklada Znanje na djelu i Institut Ruđer Bošković u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje i Ministarstvom znanosti i obrazovanja.

'Istražujem svijet znanosti i inovacija' je projekt osmišljen kao odgovor na sve veći nedostatak STEM (eng. Science, Technology, Engineering, Mathematics = prirodne i tehničke znanosti, ICT tehnologija, inženjerstvo i matematika) profesionalaca i brojna upražnjena radna mjesta, koja nisu popunjena unatoč visokoj stopi nezaposlenosti, posebno zbog odlaska visokoobrazovnih kadrova izvan granica Republike Hrvatske.





Tijekom provedbe projekta učenici i nastavnici su proveli dio vremena u laboratorijima s istraživačima i znanstvenicima, a u drugom dijelu programa posjetili su tvrtke i institucije u kojima se slične metode i znanja primjenjuju u praksi.

Ciljevi projekta su pobuditi interes mladih prema STEM područjima koje su pokretač gospodarskog napretka svakog modernog društva; upoznati učenike s praktičnim istraživanjem prirodnih, matematičkih ili tehničkih fenomena i problema značajnih u svakodnevnom životu; poticati znatiželju kroz eksperimentalni i istraživački pristup učenju; pružiti sudionicima projekta realnu sliku toga kako se STEM primjenjuje u svakodnevnom životu, u istraživanjima, industriji ili poslovanju, odnosno u svijetu rada; ukazati na neusklađenost obrazovnih programa s potrebama tržišta rada te usmjeriti nastavnike na praktičnu nastavu koja potiče kreativnost, znatiželju i istraživanje.

STEM u školi Vladimira Preloga

Matematika, fizika i kemija predmeti su za koje će mnogi školarci reći da su im najteži i najmanje dragi, a kad upisuju fakultet, većina bira društveni, iako se takve diplome već godinama manje traže na tržištu rada. U zagrebačkoj Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga vrlo su kreativni u osmišljavanju načina da povećaju zanimanje učenika za takozvane teške predmete.

Prirodoslovna škola Vladimira Preloga u Zagrebu od 2004. svojim učenicima omogućuje da veći broj sati provode u laboratorijima učeći prirodoslovne predmete na praktičan način. Ove godine otišli su korak dalje i upisali prvi razred učenika koji nastavu iz takozvanih STEM predmeta slušaju na engleskom jeziku.