Fotografijom promoviraju svoj kraj

Fotografija je tehnika digitalnog ili kemijskog zapisivanja prizora iz stvarnosti na sloju materijala koji je osjetljiv na svjetlost koja na njega pada. Riječ dolazi od grčkog phos (svjetlo), te graphis (crtanje) ili  graphê, koje zajedno znače otprilike 'crtanje pomoću svjetla'. Riječ svjetlopis se ponekad koristi kao domaća riječ za fotografiju.

Stvar je krenula, može se reći slučajno, još 2009. U Svetoj Nedelji. Održana je foto radionica, pa su shvatili da im se to sviđa, službeno su počeli 2010. i dali si ime – Foto klub Klik. Foto klub danas na papiru ima 54 člana. Organiziramo svakakve radionice, događaje, idemo na izlete. Radimo u načelu jako puno. Trudimo se biti ozbiljan foto klub i pokazati nešto pa organiziramo i izložbe. U planu nam je i radionica za osnovnoškolce…,  objašnjava Roman Avdagić, predsjednik Foto kluba Klik.

Od samih osnutaka promoviraju fotografiju i svoj kraj, a najveći im je uspjeh manifestacija Fotooko, jedina takve vrste u Hrvatskoj. Prvo smo mislili bit će 20, 30 nas iz kluba. No već prvo Fotooko okupilo je 70 ljudi, da bi ove godine na 5. Fotooku bilo preko 300 ljudi. Došli su stvarno iz cijelog svijeta,  ističe Roman. Predavanja, radionice, dobra zabava, širenje znanja o fotografiji i druženje foto entuzijasta. Sve je to Fotooko. Ono od nedavno ima i varijantu za najmlađe – Fotookeco. No u što god da se priključite, dobra atmosfera je zagarantirana. Fotooko je zamišljeno da se promovira ovaj kraj, da ljudi ne prođu samo kroz Svetu Nedjelju. Da kažu tu sam bio na Fotooku, pa smo ih vodili od jezera, dvorca do Svetonedjeljskog brijega…  U ovih pet godina obišli su uzduž i poprijeki Svetu Nedjelju,  kaže Roman.

Znamo da nema dobre promocije turizma bez kvalitetne turističke fotografije. I tu su uskočili Klikovci. S turističkom zajednicom surađuju od samih početaka. Fotkali su fašnik, dan grada, fišijadu i martinje. Mjesna vlast podupire fotoklub, ali i druge udruge koje rade na promociji poboljšanja kvalitete života u ovoj maloj sredini. U Svetoj Nedelji se kulturna ponuda svodila na KUD-ove, što je uredu, i sportsku ponudu. A mi smo s udrugom, koja se bavi i tehnikom i kulturom, pa smo tehničko kulturna udruga, povećali ponudu udruga u Svetoj Nedelji,  naglašava Roman. Sveta Nedelja je jedan od najmlađih gradova u Hrvatskoj i sukladno tome je i ponuda kulturno-umjetničkih i inih sadržaja je u povojima i mislimo da s tom fotografijom sa različitim radionicama, izložbama i predavanjima dajemo ljudima novu dimenziju, mogućnost nečeg drugačijeg što nisu imali priliku u Svetoj Nedjelji pa su morali ići u Zagreb ili negdje drugdje,  dodaje Željka Šabarić, dopredsjednica kluba.

Svakoga od njih nešto drugo je privuklo fotografiji, no svi vole obiteljsku atmosferu ovog kluba.