10 godina projekta 'Hrvatski otočni proizvod'

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije nastavlja projekt vizualnog označavanja otočnih proizvoda oznakom 'Hrvatski otočni proizvod' koji je pokrenut početkom 2007. s namjerom poticanja otočnih proizvođača u proizvodnji izvornih i kvalitetnih proizvoda.

Uvažavajući Nacionalni program razvitka otoka i Zakon o otocima projekt
je pripreman nekoliko godina. Temeljni je cilj da se identificiraju i distribuiraju kvalitetni otočni proizvodi koji će kao takvi biti prepoznati i u Hrvatskoj i izvan nje. Radi se o proizvodima koji su rezultat otočne tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije čija razina kvalitete mora biti mjerljiva. Oni potječu s ograničenih otočnih lokaliteta i rade se u malim serijama. Odluku o dodjeli oznake donose neovisne tehničke komisije čiji su članovi priznati hrvatski stručnjaci za relevantna područja. Oznaku mogu dobiti proizvodi koji udovoljavaju svim propisanim uvjetima. Konačnu odluku donosi ministar na prijedlog Savjeta projekta.

Više od 700 proizvoda i proizvodnih linija zaslužilo je tu oznaku kvalitete, iz godine u godinu javlja se sve više otočnih proizvođača pa se može ustvrditi da je HOP opravdao svoj cilj. Oznaka se dodjeljuje godišnje proizvođačima koji imaju sjedište i koji proizvode na otocima, a temeljem provjere stručnih povjerenstava tu oznaku kvalitete mogu dobiti samo proizvodi koji zadovoljavaju kriterije izvrsnosti, izvornosti i tradicije. Takvi proizvodi imaju svoje mjesto na probirljivom tržištu i dio su turističke ponude Hrvatske.

Projekt je startao 2007. godine s 14 proizvođača i 22 proizvoda, da bi u 2016. godini oznaku HOP dobilo je 68 otočnih proizvođača za 111 proizvoda i proizvodnih linija, a ukupno je do sada Oznaku dobilo 249 otočnih proizvođača za 739 proizvoda i proizvodnih linija s 24 otoka. Radi se o prehrambenim (vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, džemovi, med), kozmetičkim i odjevnim proizvodima te suvenirima i nematerijalnoj baštini.

Mladi profesionalni fotograf Srđan Hulak s otoka Krka stalno oduševljava sve koji ga prate s odličnim fotografijama otoka Krka, a sad je otišao i korak dalje je predstavio prvi video serijala Ljepote otoka Krka u 4K rezoluciji.
Seriju videa kao i YouTube kanal pokrenuo sam s svrhom promocije mog otoka prema svim ljubiteljima otoka, kao i onima koji će to tek postati. Video će osim ljepota prenositi i korisne informacije, izdvajati iz ponude otoka dragulje i predstavljati ih na engleskom jeziku. Vjerujem da u hrvatski turizam zaslužuje biti i više nego samo sezonska epizoda stoga ću se truditi donositi i ovakve rijetke i predivne snimke naših prostora van klasične sezone,  ističe Srđan. Svi njegovi radovi mogu se pratiti na Facebook i YouTube profilu Discovering Island Krk. Srđan koji voli svoj otok, svoje običaje i tradiciju te besplatno i punog srca promovira svoj kraj i turističku destinaciju pravi je ambasador hrvatskog turizma.  I upravo takve ljude trebaju poticati turističke zajednice. 

Ljubica Ajduković Ugarković, Voditeljica službe za politiku razvoja otoka, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova europske unije i Srđan Hulak, profesionalni fotograf gostovali su u emisiji Dobro jutro, Hrvatska  te, svaki iz svoj kuta, govorili o projektu: