Kako zdravu hranu uvrstiti u svakodnevnu prehranu

Ono smo što jedemo - stara je poslovica. U novije vrijeme redovito nas informiraju o raznim namirnicama i pritom često neke izdvajaju kao izrazito zdrave. Upravo je o tim super zdravim namirnicama na nedavno održanim radionicama u Zagrebu govorila i pripremala jela Britanka američkih korijena Julie Montagu, poznata kao Flexie Foodie, autorica knjige Superhrana.

Julie Montagu o zdravoj prehrani zna zaista mnogo. Ona je majka četvero djece, koja je već dobrano zagazila u četrdesete. Za mladenački izgled može zahvaliti svojoj ljubavi prema svemu što je zdravo, od vježbanja joge do onoga o čemu je govorila za posjeta Zagrebu na radionicama,  a to je zdrava hrana i kako je uvrstiti u svakodnevnu prehranu. Riječ o prehrambenom režimu. Treba jesti zdravu, cjelovitu hranu, namirnice koje nisu prerađene i pakirane ni prepune šećera, ali istodobno treba biti i fleksibilan,  objašnjava Julie, savjetnica za zdravu prehranu.

Baš je fleksibilnost Juliena misao vodilja, pa je i poznata po nadimku Flexi Foodie. A to znači, kada idete van s prijateljima ili na neku proslavu, najvažnije je da uživate. Kada pak sami kuhate kod kuće, iskoristite mogućnost da pripremite nešto zdravo. Kad me pitaju koja je moja filozofija prehrane, kažem ima da za jedan obrok uzmu tamno zeleno lisnato povrće, namirnicu od cjelovitih žitarica i jedna izvor zdravih masnoća bilo da je riječ o kokosu, orasima ili avokadu. I uvijek preporučim jedan prirodni izvor šećera. I naposljetku jednu žličicu tzv. superhrane, žličicu sjemeni chije, sirova kakaovca ili spiruline. To me moja 'fleksibilna petorka',  ističe Julie.

Julie je na radionici pripremala upravo takva jela s mnogo zdrave hrane. Pripremila je doručak od kokosa, đumbir, jabuke, kruške i, vjerovali ili ne, kurkume. Ali lukavo sam to smislila. Nije se osjetila, ali znali ste da ju jedeteKukurma joj je novi omiljen začin, za koji kaže da je gotovo čudotvoran. Pomaže tijelu kod upala, a kako kaže, studije pokazuju da pomaže kod demencije i Alzheimerove bolesti.

Drugo jelo koje je pripremala Julie bila je salata s mnogo zdravih dodataka – pržene cvjetače, crvenog luka, tostiranih sjeckanih badema i namočenih bobice vučaca. Na sve je stavila preljev od jabučnog octa, kurkume, češnjaka i puno limuna koji je zasladila sirupom od javora. Gustoću je postigla avokadom koji je zaista prepun dobrih masnoća, baš kao i kokos koji je nakon kurkume Juliena druga najdraža namirnica. Smatra da je kokos izvor zdravih masnoća, ali drukčije se probavlja nego bilo koja druga hrana. Probavlja se odmah u želucu. Studije su pokazale da kokos poboljšava metabolizam.

Iako ne jede meso, onima koji ga vole savjetuje da kupuju iz prirodnog uzgoja jer je mnogo zdravije i dugoročno isplativije. Uz ove vrijedne savjete možete se prihvatiti sastavljanja vlastitog jelovnika od super zdravih namirnica i poput Julie dopustiti sebi da budete fleksibilni, ali i da katkad uživate u zabranjenom zalogaju.