Forenzična DNA analiza - interdisciplinarni pristup

Knjiga 'Forenzična analiza DNA: interdisciplinarni pristup' nastala je kako bi popunila prazninu u literaturi, kao knjiga koja će biti nastavni materijal za studente forenzično-molekularne biologije, referentna knjiga za sve forenzične molekularne biologe, kao i za odvjetnike i suce uključene u kaznene i građanske postupke u kojima se primjenjuje DNA tehnika.

Knjiga donosi najnovije spoznaje iz rastućeg područja forenzičnog DNA-testiranja. Svako je poglavlje pisalo više autora, od kojih su svi stručnjaci u svojim područjima, što osigurava sveobuhvatan i vrhunski pregled određenog područja. Ovo je izdanje jedinstveno u smislu da je 23 poglavlja napisao 51 autor, od kojih su svi vrhunski stručnjaci u svojem području. Autori dolaze iz Australije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Češke Republike, Finske, Nizozemske, Slovenije i Sjedinjenih Američkih Država. Knjiga sadržava četiri cjeline i 23 poglavlja u kojima su predočena sva područja u kojima se primjenjuje forenzična DNA metodologija.

Prof. dr. sc. Dragan Primorac, jedan od urednika knjige, hrvatski je liječnik pedijatar, forenzičar, genetičar i stalni sudski vještak. Jedan je od pionira u DNA identifikaciji žrtava rata iz masovnih grobnica te jedan od utemeljitelja analize DNA u sudskoj medicini u Republici Hrvatskoj. Autor je izvornih rezultata o genetičkom podrijetlu Europljana objavljenih u najprestižnijem svjetskom znanstvenom časopisu Science, a posebno je radio na genetičkom podrijetlu Hrvata te naroda Bosne i Hercegovine. Autor je i niza radova iz područja forenzičkih znanosti, populacijske genetike, molekularne genetike skeletnih bolesti u djece itd. Uz to je i autor je u više stručnih i nastavnih knjiga u Republici Hrvatskoj, te dviju knjiga objavljenih u SAD-u. Sudjeluje u dodiplomskoj nastavi na medicinskim fakultetima u Zagrebu, Osijeku, Splitu te na prestižnome američkom Sveučilištu Penn State-u, kao i na znanstvenim i stručnim poslijediplomskim studijima medicinskih fakulteta u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Veroni.

Promocija ove iznimne knjige bit će u utorak, u 13 sati u prostorijama Školske knjige, u zagrebačkoj Masarykovoj ulici. Knjigu će predstaviti Branko Hrvatin, predsjednik Vrhovnog suda RH, Vlaho Orepić, ministar unutarnjih poslova RH, akademik Pavao Rudan, glavni tajnik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti te prof. dr. sc. Davor Derenčinović, prodekan Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.