Glavni motiv novogodišnjih putovanja - 'idem prema Suncu'

Glavni motiv novogodišnjih putovanja domaćih putnika, s obzirom na potražnju i prodaju, ove je godine 'idem prema Suncu'. Agencije su gotovo rasprodale sve programe prema jugu Europe i dalekim destinacijama, dok su hoteli u Hrvatskoj za Novu godinu uglavnom već popunjeni stranim turistima.

O takvim se trendovima potražnje i prodaje novogodišnjih putovanja i odmora doznaje iz nekoliko većih domaćih agencija, koje kreiraju i prodaju i najveći dio programa putovanja iz i u Hrvatsku, iz kojih se slažu i u ocjeni da je ove godine potražnja i prodaja blagdanskih putovanja bolja nego lani, kao i da očekuju više putnika na programima i po Hrvatskoj i u inozemstvo.

Svakako će ove godine broj putnika biti veći nego lani po gotovo svim programima, jer je lanjski prosinac bio u znaku izbjegličke krize i napada u Parizu, što se pogotovo primjetilo na slabijem odazivu na adventska putovanja.

Ove godine je priča ipak drugačija, i primjerice dok smo lani za Beč zbog adventa bilježili tek poneki autobus, ovog prosinca ih je svakog vikenda bilo nekoliko s polascima iz više gradova, kaže za Hinu Ivan Pukšar, direktor zagrebačkog Kompasa.

Dosta gostiju imaju i iz drugih krajeva Hrvatske na zagrebačkom adventu, ali ističe i da unatoč toj 'bajci' dosta domaćih, pa i iz Zagreba, ipak ovog prosinca odlazi vidjeti što nude druge europske metropole, prije svih Beč i Budimpešta, ali i Strasbourg, Bratislava, Prag te drugi.

Osvrćući se na domaću i stranu potražnju Hrvatske za Novu godinu, Pukšar ističe kako je vrlo izvjesno da će hoteli koji su otvoreni i imaju novogodišnje programe biti rasprodani.

Neki opatijski, dubrovački i istarski hoteli već nemaju mjesta, pa će domaći gosti koji odluče Novu dočekati na hrvatskom Jadranu morati požuriti s rezervacijama. Hotele su uglavnom popunili strani turisti iz Italije, Austrije i Slovenije, te Portugalci i Španjolci koji posebnim letovima slijeću u Dubrovnik.

Pun će biti i Zagreb zbog spektakla u Areni, odnosno zimskog festivala elektronske glazbe s programom od 31. prosinca do 6. siječnja, naglašava Pukšar, koji smatra da će novogodišnje brojke ove godine biti sigurno rekordne.

Kada su u pitanju domaći putnici i njihova potražnja za novogodišnjim putovanjima, Pukšar ističe da su najbolje išli čarteri ili touoperatorski letovi za Portugal i Španjolsku, za koje kaže da su već odavno rasprodani do zadnjeg mjesta, kao i za Siciliju, a odavno više nema mjesta na polascima ni za Tajland, Kubu i Maroko.

Glavni hit ipak je Dubai u kojem će odsjesti dosta grupa iz Hrvatske, i to ne samo za Novu godinu već i tijekom zimskih praznika. Općenito ove zime primjećujemo trend povećane potražnje za toplim morima i suncem, pa tako nakon Nove godine kroz siječanj slijede putovanja u Indiju, Šri Lanku i na Maldive za kojima je također potražnja odlična, kaže Pukšar.

Kada se tome još doda skijanje i zimski odmori iza Nove godine u vrijeme školskih praznika, pogotovo u Austriji, Italiji i Sloveniji, te u Francuskoj, čija su skijališta ove godine dosta tražena među mladima iz Hrvatske zbog nešto povoljnijih cijena, Pukšar vjeruje da će blagdani i zima za agencije poslovno biti nešto bolja nego u lanjskoj sezoni.

Slično očekuju i u agenciji Atlas, čija voditeljica korporativnih komunikacija Nikolina Frklić također ističe dobre trendove prodaje adventskih i novogodišnjih putovanja po Hrvatskoj i u inozemstvo.

U Hrvatskoj se najviše biraju aranžmani s uključenim novogodišnjim programom na Jadranu, a dosta smo se ove sezone fokusirali i na čarter (zrakoplovna) putovanja i ture, jer su putovanja zrakoplovima sve traženija. Dobro se prodaju i autobusna putovanja, kaže Frklić, dodajući da je i u Atlasu rasprodana portugalska tura za Novu godinu, dok je Malta, na koju sve više domaćih putnika odlazi, gotovo rasprodana.