"Doručak s hrvatskih farmi" poslužen u Dubrovniku

U Dubrovniku je jutros počeo "Doručak s hrvatskih farmi", skup koji je okupio proizvođače hrane i domaćih proizvoda iz cijele Hrvatske.

Posluženi su tradicionalni domaći poljoprivredni proizvodi, mlijeko i mliječni proizvodi, meso, jaja, med i kruh s oznakama "Mlijeko hrvatskih farmi", "Meso hrvatskih farmi", "Med iz Lijepe naše", "Jaja hrvatskih farmi" i "Kruh hrvatskih polja" te proizvodi specifični za Dubrovačko-neretvansku županiju.

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić poručio je kako bi upravo hrvatski proizvodi trebali naći svoje mjesto na stolovima svih hotela i restorana na Jadranu. No dodao je da je to ipak na samim hotelijerima.

Na upit o nedavnom izrazitijem rastu cijena voća i povrća koje je ubrano i uskladišteno prije nekoliko mjeseci, Tolušić je odgovorio kako vjeruje da situacija nije ista kod svih trgovaca. Reda na tržištu mora biti, glavni rezultat nesređene situacije u poljoprivredi je kaos na tržištu. Mi možemo prvenstveno kontrolirati zdravstvenu ispravnost hrane, a kroz taj način možemo povećati količinu hrvatskih proizvoda. Oscilacije u cijenama ne mogu niti komentirati. Suludo je da su neke cijene tolike, ali ne vjerujem da su kod svih trgovaca takve, rekao je.

Ustvrdio je i kako je u siječnju, u odnosu na isti mjesec lani, pao uvoz  jaja za 22%, a pilećeg mesa za 16%.

Kvalitetan hrvatski proizvod je došao na police, no sve ne možemo zamijeniti jer je dio proizvodnje uništen, ali će se na ovakav način razvijati pogoni i tržište, naglašava Tolušić. 

Upitan što je s mlijekom iz uvoza, istaknuo je kako je rađena kontrola svježeg mlijeka hrvatskog podrijetla te kako čak 96% uzoraka ima veću kvalitetu od onoga što propisi traže. Pravilnik o patvorenom mlijeku je pri kraju i kad on stupi na snagu moći ćemo kontrolirati i trajno konzumno mlijeko, je li rađeno od mlijeka u prahu i kolika je količina vode u mlijeku, rekao je Tolušić.

Odgovarajući na novinarske upite što se može napraviti kako bi se malim proizvođačima olakšao pristup kupcima, Tolušić je odgovorio kako su upravo oznake kvalitete dobar kanal za daljnje poticaje. Te oznake imaju veliki sustavi, ali i veliki broj malih sustava koji su prepoznatljiviji na tržištu. Mi imamo i druge sustave kroz koje potičemo, uvjetno rečeno, male proizvođače, dodao je.