Sportom protiv povećanja težine i valunga u menopauzi

Rezultati istraživanja što ih je objavila Sjevernoamerička udruga za menopauzu (NAMS) upućuju na to da redovita vježba pomaže ženama u tom životnom razdoblju jer smanje težinu i učestalost valova vrućine.

Iako žene koje prolaze kroz razdoblje menopauze najčešće vide njezine negativne strane, poput umora, povećanja težine, oscilacija u raspoloženju, valova vrućine... kao nešto neizbježno, znanstvenici podsjećaju da postoji učinkovit i prirodan način da im se suprotstave. Iz NAMS-a jednoglasno preporučuju ženama da se protiv hormonalnog disbalansa za koji je odgovoran pad estrogena bore sportom. 

istraživanje su uključili 234 žene u menopauzi u dobi od 45 do 64 godine. Sve su vodile sjedilački način života najmanje godinu dana. Za potrebe studije sudionice su se morale uključiti u program kardio i fitness vježbi tijekom petomjesečnog razdoblja. Po završetku programa sve su odgovorile da osjećaju kratkoročne pozitivne promjene, ali i da im se fizičko i psihičko stanje dugoročno poboljšalo, osobito kada je riječ o zdravlju krvožilnog sustava, fizičkoj pokretljivosti i općem raspoloženju. Indeks tjelesne mase i težina smanjivali su se postupno, ali sigurno i na kraju je gubitak kilograma bio značajan.

Najneugodniji simptomi menopauze za većinu žena koje ne uzimaju nadomjesnu hormonsku terapiju su valovi vrućine i njihova učestalost.
No pokazalo se da je tjelovježba i u tom slučaju bila iznimno korisna. Redovita tjelovježba pomogla je i u održanju mišićnog tonusa, ženstvenog izgleda, dobrog raspoloženja i optimalne tjelesne težine. Brža šetnja bolja je od plivanja, primjerice, ali može se kombinirati jedno i drugo.