Astronomi otkrili 'planet Lukea Skywalkera'?

Rodni planet Lukea Skywalkera, Tatooine, sa svoja dva sunca, dvije zore i dva sumraka, mogao bi stvarno postojati, sugeriraju astronomi.

Astronomi su pronašli prve dokaze kruženja planetarnih stjenovitih krhotina oko dva sunca, što sugerira stvarno postojanje planeta nalik onome u Ratovima zvijezda. Otkriće je vrlo važno jer krhotine izgledaju stjenovite, a dosad su svi planeti otkriveni izvan našeg Sunčeva sustava, poznati pod nazivom egzoplaneti, bili plinoviti divovi nalik Jupiteru, kažu znanstvenici s londonskog sveučilišta. 'Nastanak stjenovitog planeta oko dva sunca smatrao se gotovo nemogućom misijom jer postojanje dviju gravitacija iznimno otežava da se stijene i prašina čvrsto spoje i razviju u pravi planet', rekao je znanstvenik Jay Farihi. 'Ali mi sada vidimo jasan znak formiranja stjenovitog planeta', naglasio je.

Stjenovite krhotine oko dva sunca otkrivene su u sustavu SDSS 1557 udaljenom oko tisuću svjetlosnih godina od Zemlje. Rad je objavljen u časopisu Nature Astronomy. Pokazalo se da planetarni materijal identificiran u sustavu SDSS 1557 sadrži velike količine metala, uključujući silikon i magnezij. Astronomi su do otkrića došli pomoću dva velika teleskopa u Čileu. U serijalu Ratova zvijezda, Tatooine je pustinjski planet koji kruži oko dva sunca, a scena kako ih Luke Skywalker gleda na obzoru jedna je od napoznatijih u povijesti filmova znanstvene fantastike.