'Vulgarno? Moda, novodefinirana'

Izložba 'Vulgarno? Moda, novodefinirana' koja obuhvaća osamdesetak eksponata od 18. stoljeća do danas, najviše modnih kreacija poznatih svjetskih dizajnera od Prade do Vuittona, otvorena je sinoć u Zimskoj palači princa Eugena Savojskog, koja je dio bečkoga muzeja Belvedere.

Na izložbi su prikazani povijesni kostimi, haute couture i ready to wear fashion, a obrađuje teme odojevanja, ženskoga tijela i društvenih konvencija. Predstavljeni su povijesni kostimi iz 18. stoljeća, ali i modeli poznatih svjetskih kreatora poput Christiana Diora, Chloe, Jeana Paula Gaultiera, Johna Galliana, Miu Miu, Moschina, Karla Lagerfelda, Viviene Westwood  Louisa Vuittona, Miuccie Prade i drugih.

Austrijska barokna Zimska palača muzeja Belvedere idealno je mjesto za prezentaciju modnog stvaralaštva kroz stoljeća, ta kombinacija daje tom umjetničkom projektu jedinstveni doživljaj, rekla je na konferenciji za novinare u Zimskoj palači direktorica muzeja Stella Rolling, ocijenivši izložbu izuzetnim dijalogom modnih kreacija i te raskošne palače u središtu Beča. Vulgarno i barok uvijek su bili uzajamno povezani, kazala je engleska kustosica izložbe Judith Clark.

Prema Adamu Philipsu, inicijatoru izložbe  koja je prvotno bila postavljena u londonskom Barbican centru, moda je svako mjesto na kojem se susreću i isprepliću dobri i loši ukusi. U Londonu je izložba bila postavljena u modernom Barbican centru sa 120 eksponata i imala je veliki uspjeh. U Beču je postavljena u deset raskošnih izložbenih prostorija monumentalne barokne Zimske palače i na taj način je novodefinirana te dobiva novi aspekt i novu umjetničku dimenziju, rekao je kustos u Belvedereu Alfred Weidinger.

Vulgarno u modi teško je definirati, jer svatko ima svoj ukus, a moda ne poznaje granice, rekla je kustosica izložbe Judith Clark, profesorica mode i muzeologije na londonskom College of Fashion, izložbu inicirala zajedno s Phillipsom, engleskim psihoanalitičarom i autorom niza bestselera, među kojima su 'Side Effects' i 'Missing Out'.

Izložba ostaje otvorena do 25. lipnja, a organizirana je u suradnji bečkog muzeja Belvedere i londonskog Barbican centra.