Planinari bi trebali izbjegavati zašećerne obroke

Ako idete na dugu i zahtjevnu planinarsku turu, zasigurno je teško odoljeti da ruksak ne natrpate čokoladom, slatkišima  i ostalim slatkim zalogajima, no ta hrana nikako nije dobra za planinare, tvrde stručnjaci.

Slatki obroci će povećati razinu šećera u krvi vrlo brzo i imat ćete nagli dotok energije, ali će isto tako brzo energija i splasnuti. Šećer će u stvari smanjiti izgaranje masti, objasnio je Boris Gnielka, stručnjak koji radi za časopis Outdoor.

No, on ipak predlaže dodavanje malo šećera u napitke - mješavinu vode sa svježe iscijeđenim sokom od jabuke, na primjer. Voda je u stvari sasvim dovoljna, ali je pijemo premalo jer nema baš neki ukus, a upravo to šteti našoj aktivnosti, dodaje Gnielka. Može se, pojašnjava suradnik časopisa za visokogorsko planinarenje, također dodati i vitamin C u prahu i prašak za piće bez šećera i to su sve dobre alternative, iako to ne vole svi.

Preporučljiva hrana na planinarenju uključuje puno vode, ugljikohidrate i tek malo masnoće i šećera. U vašoj bi se naprtnjači trebali naći klasici poput kod kuće spremljenog sendviča s cjelovitim kruhom, jabuka i energetska pločica od žitarica.

Obroci bi trebali biti mali i dobro zapakirani i trebali bi moći izdržati i pritisak i toplinu. Kada se radi o odabiru sadržaja sendviča postoji samo jedno pravilo: ne smije biti premastan i pretežak za probaviti.