Glembajevi u baletnim papučicama

U umjetnosti je sve moguće, moguće je da jedna drama postaje pokret, postaje balet. I to najslavnije dramsko djelo Miroslava Krleže, Gospoda Glembajevi. Barunicu Charlottu Castelli Glembay oplesat će Iva Vitić Gameiro, a njezinog supruga Ignjata Glembaya, suprug i u privatnom životu, Guilherme Gameiro Alves.

Najslavnije dramsko djelo Miroslava Krleže 'Gospoda Glembajevi' prvi će put dobiti svoju baletnu inačicu. Kao koreograf, redatelj, te autor libreta i glazbenog izbora potpisuje ga Leo Mujić. Praizvedba je večeras u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. Drama praizvedena 1929. u HNK-u Zagreb, već je na prvoj izvedbi doživjela golem uspjeh te postala jednom od najizvođenijih Krležinih drama uopće, u zemlji ali i na inozemnim pozornicama. Baletno uprizorenje Glembajevih predstavlja velik izazov ne samo za koreografa i njegove suradnike, nego i za cjelokupan ansambl koji se upušta u pravu umjetničku pustolovinu. U velikom cjelovečernjem baletu sudjeluje gotovo cijeli HNK-ov baletni ansambl, dok u glavnim ulogama nastupaju Guilherme Gameiro Alves/George Stanciu kao Ignjat Glembay, Natalia Horsnell/Iva Vitić Gameiro/Edina Pličanić kao Barunica Castelli Glembay, Takuya Sumitomo/Andrea Schifano/Balint Rauscher kao Leone Glembay, Catarina Meneses/Rieka Suzuki/Pavla Pećušak kao sestra Angelika Glembay te Andrea Schifano/Takuya Sumitomo kao Dr. iuris Puba Fabriczy Glembay. Dramaturški suradnik na predstavi je Ivan Leo Lemo, scenografiju potpisuje Stefano Katunar, a kostimografiju Manuela Paladin Šabanović.

Baletno se djelo Gospoda Glembajevi oslanja i na prozu o Glembajevima, pa će koreografirana priča početi puno prije nego osnovna dramska priča. Upoznat ćemo mnoge obiteljske detalje iz skrivene prošlosti uspješne bankarske obitelji koja se na tridesetogodišnji jubilej osnutka Banke Glembay, počinje raspadati. U palači staroga Glembaja, oca obitelji i osnivača banke, poslije dugog vremena okuplja se cijela, preostala obitelj. Dolazi i odbjegli sin Leone, koji nije nastavio obiteljski biznis, nego se okrenuo slikarstvu. On se vraća u Zagreb poslije jedanaest godina, i ne može odoljeti da ironično ne komentira obiteljsku povijest koja započinje zločinom počinjenim 1790. kada je jedan Glembay… zaklao i orobio u viničkoj šumi jednog kramara, a nastavlja daljnjim kriminalnim po-slovnim i životnim transakcijama, praćenim teatralnim sredstvima degeneracije: u grčevima, bolesnih živaca, s veronalom i browningom.

U noći u kojoj nemilice sijevaju munje i bijesni oluja, Leone se strašno posvađa s vlastititim ocem, optužujući ga za sve ono zbog čega je njihova obitelj dovedena do samoga ruba opstanka, što završi infarktom staroga bankara. Dok uz njegov odar bdiju članovi obitelji, obitelj-ski poslovni suradnici pokušavaju umanjiti štetu koju izazove iznenadna smrt direktora banke, a Leone crta posmrtnu masku svojega oca. Kad se potvrde crne slutnje oko gubitaka cijele tvrtke i sazna kako je kompletna obitelj na rubu bankrota, u grozničavim scenama koje slijede u ludome tempu razotkrivaju se sve dugo mistificira-ne tajne, preljubi, ludila, prevare i lopovluci, da bi sve završilo u krvi.