Stara kineska igra GO utire put umjetnoj inteligenciji

Kineska Igra Go stara više od 4000 godine u Hrvatsku je došla još krajem 19 stoljeća. No odnedavno se sve više širi hrvatskim vrtićima i školama. Čak je odobrena i od Ministarstva obrazovanja kao program dodatne nastave. Ta iako vrlo stara igra danas predstavlja jedno od najvećih znanstvenih dostignuća.
2017. godina je zanimljiva po tome što je prošlo 20 godina otkako je IBM-ovo računalo Deep Blue pobjedilo tadašnjeg svjetskog prvaka u šahu Garija Kasparova. Trebalo je 20 godina da posebni algoritam umjetne inteligencije bude napravljen da bi mogao u igri go pobijediti svjetskog prvaka, kaže prof. dr. sc. Damir Medak, Hrvatska udruga igre go.

Računalna inačica igre go nazvana je Alpha go i pravo je čudo od računala. Dakle računala koje uspijeva samo sebe naučiti igru kao što je go jer igra go je matematički apsolutno neiscrpna u igi go je nemoguće previdjeti i izračunati sve varijante. Tako da je ovaj fenomen koji je vezan uz tvrtku Google Deep mind jedan od najvažnijih znanstvenih proboja, dostignuća u 2016., ističe.

Iako nastao u prošloj godini, tek je ove godine testiran na svjetskom prvaku u igri Go. Računalo je premoćno pobijedilo čovjeka. Ono što je zanimljvo za ovu verziju Alpha goa u 2017. je da uopće nije koristio partije koje su igrali ljudi da bi ovladao igrom nego je to napravio igrajući sam sa sobom i pamteći naučeno i to djeluje poprilično zastrašujuće, objašnjava profesor Medak. 

No neće nas umjetna inteligencija nadvladati jer ovaj je sustav pod ljudskom kontrolom, a moć umjetne inteligencije će se koristiti za pomoć čovjeku prije svega u zdravstvu i energetici.

I dok Alpha go nadrasta svoju svrhu, igra go i dalje ostaje vrlo zanimljiva i čini se važna za razvoj mnogih ljudskih osobina: