Materičnost kao poveznica nekoliko generacija hrvatskih likovnih umjetnika

U Zagrebu se ovih dana može pogledati nesvakidašnja izložba: na prvi pogled vrlo različiti autori, različitih generacija okupljeni su u galeriji HDLU-a, a povezuje ih neobična tema: "Materičnost u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti".

Inzistiranje na boji, gusti nanosi, različite tvari uklopljene u djelo koje često poziva na dodir - ta „materičnost“, ključna za razumijevanje umjetnosti 20. stoljeća, predstavljena je u djelima nastalim u zadnjih dvadesetak godina: „Na ovoj izložbi odlučio sam pokazati hrvatske umjetnike koji se izražavaju isključivo u materiji. To može biti boja, može biti - kao u klasičnom enformelu - krpe,žice… Sve ono što naglašava samu pojavnost i tvarnost slike, njenu fizičku prisutnost“, pojasnio je kustos izložbe Feđa Gavrilović.

O kontinuitetu „materičnosti“ doajen hrvatskog slikarstva Đuro Seder kaže, pak, da upravo iz enformela proizlazi čitavo njegovo slikarstvo: „Jedino što sam ga obogatio figurativnim motivima, ja slikam još uvijek u klasičnom mediju ulja na platnu, nanosim moćne paste ulja kako bih dobio onu ekspresiju koja me zanima.“

Za akademskog slikara Zoltana Novaka materija u prvom redu emocija: „U određenim periodima moga rada ja sam dosta koristio materiju zato što su tema i motiv koji su  me nalazili zahtijevali upravo „materičnost“ kao formu koja može najbolje izraziti ono što sam želio reći.“

Od eminentih do mladih, nadarenih slikara - od već poznatih djela do onih koja još mirišu po neosušenoj boji -  reprezentativna je to izložba koja predstavlja presjek stvaralaštva slikara koji se, nakon različitih tendencija, načelno vraćaju „materičnosti“ u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti.

Izložba ostaje otvorena do 23.srpnja.

Aktualna izdanja Vijesti iz kulture  pogledajte na usluzi HRTi.