Pomozite svom tijelu da se očistiti od toksina

Ljeto je doba kada nam je dostupno obilje svježeg povrća i voća. Ako dodamo još malo žitarica i mahunarki već imamo veliki dio onoga što je potrebno za jedan dobar program detoksikacije organizma. Kako provoditi detoksikaciju i koje su njene blagodati provjerila je ekipa Dobrog jutra.  

Dunja Gulin dugo proučava i primjenjuje zdravu prehranu. Kada dođe toplije vrijeme, a s njime i obilje svježih namirnica provodi program detoksikacije organizma kako bi osvježila sebe i svoje tijelo. O tome je u suradnji s Mariom Valentićem izdala i knjigu jer mnogi su je pitali kako i što jesti kada želimo svome tijelu dati oduška. Poanta detoksikacije je da izbacimo neke namirnice koje su problematične za organizam, s kojom uzimamo previše toksina ili koja nam previše opterećuju tijelo pa ne može dobro raditi. Uobičajene namirnice koje isključujemo su mliječni proizvodi, kruh, svi prerađeni proizvodi…, objašnjava Dunja. U proces detoksikacije možemo uključiti gotovo sve vrste voća i povrća, osobito puno zelenog, puno salata, puno korjenastog povrća. Tijekom procesa Dunja preporučuje 2 tekuća i jedan glavni obrok. Da nam se tijelo uspije odmoriti navečer, ne treba jesti tešku hranu prije spavanja, ali za ručak se lijepo možemo najesti…. i osjetit ćemo veliku razliku, ali nećemo gladovati.

Tekući obroci nisu ograničeni u količini, a kod glavnog konkretnog obroka treba pripaziti na količine, no nikako ne smijete biti gladni. Između obroka mogu se jesti manje porcije orašastih plodova ili sjemenki. Kava se ne pije te umjesto nje ujutro se pije topla limunada. A za sve one koji misle bez kave ne mogu Mario predlaže jednu metodu detoks-razbuđivanja: Toplo hladno tuširanje nešto što svatko može doma napraviti već ujutro i to je izvrsna stvar za razbuđivanje, potiče izmjenu tvari u organizmu, i daje izrazito dobar osjećaj postignuća već ujutro. Razbuđuje bolje nego kava.

Osim prehrambenog dijela preporuka je da tijelo detoksiciramo i kroz fizičke aktivnosti. Disanje je jedna od naših najvažnijih aktivnosti kojom izlučujemo preko 70% toksina iz organizma tako da je disanje najvažnija vježba tijekom detoksikacije. Nakon toga antigravitacijske vježbe, bilo koji oblici skakanja, za vrijeme detoksikacije se i zabavljamo pa sam uvrstio trampolin… , preporuke su Maria. Dobro je poticati i znojenje, te raditi umjerene vježbe snage. No najvažnije je znati da je program detoksikacije samo mala pripomoć organizmu koje već dobro zna svoj posao. Tijelo se samo čisti, detoksicira, svi smo opremljeni organima kao što su jetra i bubrezi koji nas čiste. Znojeći se izbacujemo toksine. Tijelu samo trebamo dati jednu dobru podlogu – ne opterećivati ga da se ono može samo pročistiti, naglašava Dunja.

Zato je dovoljno tek tri tjedna ovakvog detoks programa kako biste svome tijelu olakšali posao.