Edukacija u komunikacijskoj, informacijskoj i financijskoj pismenosti

Malo je nas koji nismo krivo procijenili svoje financijske mogućnosti, koji u potpunosti nismo razumijeli informaciju koju čujemo ili se izgubili u moru podataka kad trebamo nešto pronaći. Učenik budućnosti ne bi trebao imati tih problema, uz pomoć Erasmus plus programa pruža mu se mogućnost svladavanja financijskih, komunikacijskih i informacijskih vještina.

U to kolika je važnost obrazovanja uvjeravamo se svakodnevno u različitim situacijama. Posebnu su pozornost tome posvetili u Privatnoj gimnaziji i ekonomsko-informatičkoj školi Futura, gdje već dvije godine rade na projektu Erasmus plus, koji financira Europska unija. Riječ je o edukaciji učenika u komunikacijskoj, informacijskoj i financijskoj pismenosti. Te vrste pismenosti nisu dovoljno zastupljene u kurikulumima koji se provode u školama u Hrvatskoj, te smo smatrali da je potrebno kroz jedan ovakav projekt pojačati učeničke kompetencije za ta područja,  objašnjava Sofija Ćurić, voditeljica projekta. Naš cilj je ponuditi svim nastavnicima web stranicu i nastavne materijale koje aktivno mogu koristiti u svojoj nastavi. Te materijale mogu koristiti u svojoj redovnoj nastavi, u nastavi građanskog odgoja, a dodatno smo  pripremili i posebne aktivnosti za učenike koje oni mogu sami koristiti, npr. on-line tečajevima koje učenici mogu koristiti na svojim mobitelima, tabletima bilo kada i bilo gdje.

Učenici se tako bolje povezuju kroz različite igraonice, individualne ili grupne, i postaju aktivni sudionici procesa učenja, simulirajući situacije iz stvarnog života.  Informacijski kurikulum podrazumijeva veliki spektar vještina potrebnih u cjeloživotnom obrazovanju. Informacijska pismenost je znatno više od informatičke pismenosti, iako to ljudi često brkaju. Dakle, ne podrazumijeva samo primjenu tehnologije već sposobnost i vještinu pronalaženja novih informacija, njihovo vrednovanje, pripreme tih informacija za stvaranje novog znanja i na taj način pripreme za cjeloživotno učenje, jer svi znamo da u budućnosti svi moramo učiti i stalno stjecati nova znanja, ističe Sanja Srdelić, prof. informatike.

U programu financijske pismenosti učenike se upozorava i na to da nepromišljene odluke katkad mogu imati dalekosežne posljedice. Financijska pismenost uključuje znanje koje treba donijeti do odgovornog donošenja nekakvih financijskih odluka. Znamo svi da čovjek u svom životu donosi različite financijske odluke. Ako ima viška novca gdje će ulagati, ako ima manje koji kredit uzeti. I naravno da je bitno da je potrošač sam po sebi informiran da ne dođe do bespotrebnih rizika, kazuje Snježana Čutura, prof. ek. grupe predmeta.

Naglašava se i važnost komunikacijskih vještina. Kurikulum komunikacijske pismenosti je usmjeren na učenike budućnosti i na ono što jednom radniku, bilo kojem profesionalcu u budućnosti treba. On treba znati kazati svoje mišljenje bez da povrijedi druge, treba znati raditi u timu i treba znati koristiti nove tehnologije kako bi prezentirao sebe, ističe voditeljica projekta Ćurić.

Program Erasmus plus obuhvaća i razmjenu učenika pa su tako naši srednjoškolci za nedavnog boravka u Italiji pokazali zavidno znanje engleskog jezika te su družeći se s domaćinima i vršnjacima iz Španjolske imali priliku uvjeriti se u bogatstvo različitosti, multikulturalnosti  te u potrebu međusobnog poštovanja. Nedavno su ovdje, uz velik interes, profesorima iz Lijepe naše predstavljeni programi i dogovoreni načini rada i edukacije učenika o informacijskim vještinama, stalnim promjenama na tržištu kapitala i razumijevanju medijskih sadržaja – što bi učenik budućnosti trebao znati.