Oni su mali, ali brzi skoro kao veliki

Oni su bučni, do pune brzine treba im svega nekoliko sekundi, a zaljubljenike u miris benzina i guma odmah osvajaju. Riječ je o automodelima.

Oni su mali, ali su brzi skoro kao veliki. I tradicionalno voze po trkaćim stazama Zagreba. Ekipa Dobrog jutra svratila je na 23. memorijalnu utrku Aerton Sena. A on je, osim što je bio najbolji vozač Formule 1 bio i strastveni modelar. Natjecalo se u više klasa, okupilo se pedesetak vozača iz Austrije, Italije, Njemačke, Slovenije, Mađarske i Hrvatske.

Prije nego li krene utrka svaki model treba detaljno pripremiti i to je zahtjevan timski posao. Otprilike 45 minuta od kako dođeš do početka vožnje, zatim svakih pola sata ide preparacija guma od 25 minuta i punjenje baterije od sat vremena,  otkriva Jan, natjecatelj iz Maribora. Iako je riječ o natjecanju, vlada prijateljska i kolegijalna atmosfera. Kod svih tih međunarodnih druženja je jedna posebna prednost u tom našem sportu i tehničkoj kulturi - ljudi se druže i pomažu jedni drugima, nema tu rezanja žila… jedan fantastični ambijent među vozačima, objašnjava Zvonimir Matošić, predsjednik Hrvatskog modelarskog saveza.

Nakon što smo vidjeli koliko je truda potrebno da bi se ova jurilica dokazala na stazi, zanimalo nas je i koliko to sve košta? Jedan hobi model možete nabaviti za 500, 600 €, a natjecateljci model koji vidite na stazi, plus motor i upravljač je 1000 do 1500 €,  otkriva modelar Luka Pušac. Ali užitak koji pružaju nema cijene. Iako se o ovom zanimljivom sportu kod nas malo govori pa i zna moramo reći da smo u utrkama modela jako dobri. Jako dobro stojimo na svjetskim i europskim natjecanjima, a imamo i aktualnog europskog prvaka u klasi Bagy.

Ovim entuzijastima za upravljačima modela želja je da jednom konačno dobiju i vlastitu trkaću stazu koja bi trebala biti u Novom Zagrebu. To bi bio poticaj za još bolje rezultate. A osim u rezultate, to je investicija i u turizam.