Što znači biti dobar barmen?

Biti barmen ne znači samo poslužiti koktel koji je u ponudi već razgovarati s ljudima, ponuditi im pića koja bi im se mogla svidjeti. Barmen mora imati kontakti s gostom kako bi se gost vratio.

Turistička godina ne može se zamisliti bez konobara i barmena, jednih od najvažnijih djelatnosti kompletnog sektora. Zato su toliko traženi iz godine u godinu, a kriteriji za zaposlenje sve su stroži i zahtjevniji, ali ujedno su poslodavci šire ruke pa su i plaće sve bolje.

Iako ugostiteljske škole diljem Hrvatske svake godine upisuje oko dvije tisuće učenika, svake se godine u sezoni traži između osam i 15 tisuća konobara i barmena. Dakle, situacija je takva da ih konstantno nedostaje, ali i da nisu svi školovani za to zanimanje. A tu 'uskače' Udruga konobara i barmena Hrvatske, koja postoji od 2003. godine i školovala je više od 500 barmena, barista, F&B menadžera, voditelja barova i konobara.

Edukacija koju provode u Udruzi odgovara međunarodnim kriterijima, a prednosti po njenom završetku su brojne. U prvom redu, stječe se kvalitetna baza znanja, na koju se potom lako nadograđuju noviteti. Osim toga, smisao edukacije je upoznati barmena sa svim segmentima njegovog posla, od marketinga do pića u koktelima. Važno je upoznati ih sa što više brendova kako se ne bi bojali kvalitetnih i skupih pića. Oni moraju znati priču, moraju svladati komunikaciju s gostom, a upravo bogato teoretsko znanje kao i legende koje prolaze u školi barmena im to i omogućuju.

Koje sve karakteristike mora imati dobar barmen za Dobro jutro otkrili su Ivana Jandrijević iz Hrvatske udruga barmena i konobara te barmen Luka Jakšić, koji je uz razgovor pripremio dva bezalkoholna koktela za voditelje emisije: