Možda ne otvara željezna vrata, ali lijepa riječ donosi više sladoleda i kebaba

Komplimenti se isplate, barem kada je u pitanju brza hrana. Austrijski ekonomisti dokazali su tu tvrdnju nakon što su kupili 800 porcija kebaba i 100 kuglica sladoleda.


Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe. Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača.  Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: 'Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu'.

Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10% veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale. Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo 7%.

Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da 'postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja'.

Sudionici eksperimenta nisu se zbog njega udebljali. Nakon mjerenja količine, sladoled su dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama.