Glazbeni program na Igrama zaključila Katarina Livljanić

Posljednju glazbenu večer Dubrovačkih ljetnih igara u Kneževu dvoru ispunio je nastup naše najbolje stručnjakinje za srednjovjekovnu glazbu Katarine Livljanić i pijanista Danijela Detonija. Predstavili su svoj vrlo uspješan projekt srednjovjekovne glazbe.

Katarine Livljanić dugo nije bilo na Igrama. Zadranku koja živi i radi u Parizu, predaje na Sorboni, poznajemo je kao međunarodnu stručnjakinju za izvedbu gregorijanskog korala i liturgijske glazbe ranog srednjovjekovlja. S ansamblom Dialogos  tu glazbu želi približiti publici. Ovo je jedan izlet u nešto pomaknuto, nešto novo,  govori za program kojim je publici približila pariške salone s početka 20. stoljeća.

Sama kaže da srednjovjekovnu glazbu crpimo iz 19. stoljeća, kada je bila često izvođena u romantičnim aranžmanima, u vremenu la belle époque također su je izvodili na originalan način.  Puno je muzike koja je pisana tako da bi sličila na srednjovjekovnu. Čak veliki autori, kao što su Calud Debussy i Erik Satie, iz tog doba pišu djela koja nadahnjuje srednji vijek i zato je ovaj program između te dvije epohe,  objašnjava Livljanić.

Publika je tako imala priliku čuti njezinu kabaretsku izvedbu. Katarinu Livljanić pratio je pijanist Danijel Detoni koji dugo surađuje s njom u ansamblu Dialogos. Ono što je najbitnije da se mi instinktivno u muzičkim stvarima uvijek slažemo,  ističe Detoni.

Umjetnički dvojac poveo je publiku u intimnu glazbenu šetnju  kroz pariške salone,  ususret pjesnicima, glazbenicima, glumcima, ekscentricima inspiriranim srednjim vijekom. Publika je tako doživjela nešto novo, neočekivano – srednji vijek u kabaretu, a ni slutili nisu gdje se ta glazba skriva.