VR igra "Sea Hero Quest" za pomoć u istraživanju demencije

Mobilna igra "Sea Hero Quest", koju je prije godinu dana pokrenuo Deutsche Telekom (DT), a za Hrvatsku preuzeo Hrvatski telekom (HT) kao prilog istraživanju demencije, krajem kolovoza nadograđena je tehnologijom virtualne stvarnosti (VR) čime se omogućuje dublja i intuitivnija dijagnostička ocjena orijentacijskih problema kao prvih simptoma demencije. 
Nadograđenu igru DT je predstavio potkraj kolovoza u Berlinu, o čemu je vijest prenio i HT, pozivajući istodobno na igranje te igre u Hrvatskoj.
Uz napomenu da je igra dosad (globalno) preuzeta gotovo tri milijuna puta, iz tih telekoma poručuju da samo dvominutnim igranjem znanstvenici od svakog igrača prikupe podataka kao tijekom petosatnog istraživanja u laboratoriju. Novom nadogradnjom igra "Sea Hero Quest VR" postala je ujedno i prva VR igra koja pomaže znanstvenicima u borbi protiv demencije. Smatraju je jednim od najvećih zdravstvenih izazova s kojima se čovječanstvo suočava.

Prema podacima međunarodne udruge za Alzheimerovu bolest (Alzheimer's Disease International) u svijetu danas od demencije boluje gotovo 50 milijuna ljudi, a kako bolest brzo napreduje i svake se tri sekunde pojavi novi bolesnik, prognozira se da će u svijetu do 2050. 'zahvatiti' više od 130 milijuna ljudi. U Hrvatskoj prema posljednjim podacima iz 2015., koje prenosi HT, više od 86 tisuća osoba živi s demencijom, a njihov broj raste.

Nadogradnja se temelji na probijanju kroz labirinte otoka i ledenjaka. Kroz dvominutno igranje stručnjaci svaki pokret igrača pretvaraju u znanstvene podatke. S obzirom na to da se gubitak prostorne orijentacije, čak i u poznatim prostorima, smatra jednim od prvih simptoma demencije, Sea Hero Quest VR omogućuje preciznija i intuitivnija mjerenja u situacijama kada ljudi nisu sigurni u kojem smjeru krenuti te se primjerice zaustavljaju i osvrću oko sebe, a takve pokrete nije bilo moguće zabilježiti u klasičnom formatu video ili mobilne igre.